جزئیات نشست مشترک مجلس و دولت/ رئیسی: تحول اقتصادی را با جدیت دنبال می‌کنیم

شناسه خبر: 100129 سرویس: سیاسی

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به نشست مشترک مجلس و دولت گفت: رئیس جمهور در این نشست عنوان کرد که ما کار تحول اقتصادی را با جدیت دنبال می‌کنیم و حتی آبروی خود را هم پای این کار گذاشته‌ایم.


حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس، با اشاره به نشست مشترک مجلس و دولت گفت: در این جلسه ابتدا هفت نفر از رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس مطالب خود را مطرح کردند که محور مشترک صحبت‌های آنها تأکید بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بود که این مشکلات را منشأ‌ بروز مشکلات دیگر نیز می‌دانستند.

وی افزود: در این جلسه یکی از رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس از دولت خواست تا نظر خود را درباره طرح صیانت اعلام کند و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز خواستار تشکیل وزارت بازرگانی شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در ادامه جلسه مشترک مجلس و دولت معاون اول رئیس جمهور گزارشی را از اقدامات انجام شده برای تأمین و تولید واکسن کرونا از ابتدای کار دولت ارائه کرد و گفت که در ابتدای کار دولت به ما اجازه نمی‌دادند نه واکسنی تولید کنیم و نه وارد کنیم و منابع ما را کاملاً بلوکه کرده بودند.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: آقای مخبر همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی و تورم بخشی از آن را دارای منشأ خارجی دانست و اعلام کرد که افزایش قیمت نفت در جهان باعث افزایش دیگر کالاها شده است اما به هر ترتیب ما جلوی این تورم و گرانی می‌ایستیم و تمام تلاش‌مان را برای کاهش فشار بر مردم خواهیم داشت.

وی افزود: در ادامه جلسه تعدادی از وزرا از جمله وزرای نفت و کشاورزی نیز گزارش‌های خود را ارائه کردند که افزایش تولید و صادرات نفت و برنامه‌های وزارت کشاورزی برای افزایش تولید نهاده‌ها و گندم و عرضه کود به کشاورزان از محورهای صحبت‌های وزرا در این جلسه بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جلسه امروز سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز گزارشی را به نمایندگان ارائه کرد و گفت که در 6 ماهه دوم سال گذشته ما 200 هزار میلیارد تومان اعتبار برای بخش عمران و اشتغال تخصیص داده‌ایم.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: در پایان جلسه رؤسای دو قوه مقننه و مجریه مطالب خود را ارائه کردند و رئیس مجلس گفت که ما باید از تجربه شرطی کردن اقتصاد درس بگیریم و آن را دیگر امتحان نکنیم.

وی افزود:‌ آقای قالیباف گفت که ما فرصت با ریسک بالا را داریم و باید در تصمیم‌گیری‌های‌مان شجاعانه عمل کنیم و جهاد تصمیم‌ را مبنای کار قرار دهیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس جمهور نیز در مطالب خود عنوان کرد که ما از همان ابتدا کار خود را با برنامه آغاز کرده‌ایم و در مورد ارائه لایحه برنامه هفتم به مجلس نیز گفت برنامه هفتم نیز برمبنای سند تحول دولت تنظیم و به مجلس ارائه خواهد شد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور تأ‌کید کرد ما اصلاحات اقتصادی را با جدیت دنبال می‌کنیم و حتی آبروی خود را نیز پای این کار گذاشته‌ایم.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی