بیست و نهمین سفر استانی دولت| بازدید آیت‌الله رئیسی از آذرآب و هپکوی اراک / صنایع سنگین استان مرکزی نماد اعتماد به نفس و غرور ملی + فیلم

شناسه خبر: 105398 سرویس: استانها

رئیس جمهور در آغاز سفر به استان مرکزی و پس از استقبال رسمی در فرودگاه اراک در نخستین برنامه خود به میان کارگران دو کارخانه صنعتی مطرح استان رفت.


به گزارش خبرزاری تسنیم از اراک، "آیت‌اله سید ابراهیم رئیسی" رئیس جمهور پس از آنکه ساعتی پیش در فرودگاه اراک مورد استقبال رسمی مسئولان ارشد استان مرکزی قرار گرفت و در بدو ورود هنگام سخنرانی صنایع سنگین این استان را نماد اعتماد به نفس و غرور ملی کشور خواند و در نخستین برنامه بدون فوت وقت به میان کارگران رفت و از دو شرکت مهم هپکو و آذرآب که پس از خصوصی سازی با مشکلات عمده روبرو شدند بازدید کرد.
این درحالیست که در جریان حوادث هپکو همراهی "آیت الله رئیسی" رئیس وقت دستگاه قضا با کارگران استان مرکزی به ویژه دو شرکت هپکو و آذرآب بود به طوری که پس از اعتراض‌هایی که در سال 96 و 97 داشتند با احکام قضایی روبرو شدند که مداخله و دستور ویژه آیت الله رئیسی سبب شد تا پرونده بار دیگر با دقت و جدیت بیشتری به جریان افتاده و درنهایت نیز ضمن تبئه کارگران آذرآب و هپکو در حکمی که باعث خوشحالی کارگران بود برای نخستین بار یک مدیرعامل در هپکو محکوم شد و از سویی هپکو نیز با پیگیری وی به سامان رسید.
رئیس جمهور دقایقی پیش با حضور در اراک در حاشیه سفر به استان مرکزی، درحالی با حضور در مجموعه آذرآب، از این مجموعه بازدید کرد که آذرآب اراک از واحدهای بزرگ تولیدی استان مرکزی به شمار می‌رود که با چالش‌هایی در زمینه سهامداری و مدیریت مواجه است که در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی قرار است  در خصوص انتقال سهام آن تصمیم‌گیری شود.
آیت‌الله رئیسی در سخنان خود میان کارگران این کارخانه  با اشاره به سهام این شرکت تصریح کرد: برای مشارکت بخش خصوصی و همچنین رفع مشکلات مدیریتی باید سهام بانک کشاورزی در این واحد تولیدی واگذار شود.
رئیس جمهور همچنین در ادامه سخنان خود گفت: اساس مشکل کارخانه آذرآب مشکل مدیریتی است و باید این مشکل هرچه سریعتر رفع شود.
یکی از چالش‌های آذرآب بحث مربوط به ضمانت‌نامه نود میلیاردی بود که اخیراً با پیگیری‌های مسوولان استانی این چالش برطرف شده است که با رفع این مانع قراردادهای چهارده‌گانه آذر آب با پیمانکار سازمان انرژی اتمی منعقد خواهد شد  به طوری که این شرکت قراردادی به ارزش هفتاد و دو میلیون یورو با طرف روسی منعقد کرده و در حال حاضر بانک کشاورزی حدود بیست و هفت درصد سهام آذرآب را در اختیار دارد که قرار است امروز پیرامون واگذاری سهام این ابرصنعت، به مجموعه‌ای توانمند و صلاحیت‌دار تصمیم‌گیری شود.
 
Default Image

آیت الله سیدابراهیم رئیسی , شرکت تولید تجهیزات سنگین-هپکو اراک ,
 

مجتمع عظیم صنعتی اذراب در سال‌های گذشته طی فرآیند خصوصی سازی واگذار شده بود اما به دلیل تخلفات گسترده در زمان تصدی ریاست قوه قضاییه توسط آیت الله رئیسی مالکیت این کارخانه از بخش خصوصی گرفته شد و از سوی دولت به بانک کشاورزی واگذار شده بود اما این بانک نیز نتوانسته به خوبی این واحد را مدیریت کند و در حال حاضر تنها با 10 درصد توان در حال فعالیت است.
آیت الله سیدابراهیم رئیسی , شرکت تولید تجهیزات سنگین-هپکو اراک , آیت الله سیدابراهیم رئیسی , شرکت تولید تجهیزات سنگین-هپکو اراک , آیت الله سیدابراهیم رئیسی , شرکت تولید تجهیزات سنگین-هپکو اراک ,
درحال بروز رسانی...



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی