بیست و نهمین سفر استانی دولت| اجازه واردات کالای دارای مشابه داخلی را نمی‌دهیم/ حضور پرشور مردم در مصلی خمین + فیلم

شناسه خبر: 105399 سرویس: استانها

رئیس جمهور در آغاز سفر به استان مرکزی و پس از استقبال رسمی در فرودگاه اراک در نخستین برنامه خود به میان کارگران دو کارخانه صنعتی مطرح استان رفت.


به گزارش خبرزاری تسنیم از اراک، "آیت‌اله سید ابراهیم رئیسی" رئیس جمهور پس از آنکه ساعتی پیش در فرودگاه اراک مورد استقبال رسمی مسئولان ارشد استان مرکزی قرار گرفت و در بدو ورود هنگام سخنرانی صنایع سنگین این استان را نماد اعتماد به نفس و غرور ملی کشور خواند و در نخستین برنامه بدون فوت وقت به میان کارگران رفت و از دو شرکت مهم هپکو و آذرآب که پس از خصوصی سازی با مشکلات عمده روبرو شدند بازدید کرد.
رئیس جمهور پس از بازدید از دو کارخانه صنعتی اراک عازم زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شد و با حضور در شهرخمین به مقام شامخ امام راحل ادای احترام می‌کند و پس از آن نیز در جمع مردم این شهرستان سخنرانی و با مردم زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دیدار خواهد کرد و پس از آن در اراک حضور خواهد یافت.
همچنین دیدار صمیمانه با نخبگان استان مرکزی، شرکت در نشست شورای اداری برای بررسی مسائل و مشکلات استان و نشست خبری با اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس جمهور به استان مرکزی است، همچنین رئیس جمهور از ساعت 16 و در ورزشگاه پنجم مرداد اراک در جمع مردم مرکز استان مرکزی حضور خواهد یافت و در آنجا و در جمع مردم شهر اراک سخنرانی خواهد کرد.
زادگاه امام راحل چشم انتظار حضور رئیس جمهور
مردم شریف شهرستان خمین از ساعتی پیش حضوری پرشور در مصلی این شهرستان داشته و چشم انتظار حضور آیت الله رئیسی در شهرستان هستند و براساس برنامه رئیس جمهور پیش از ظهر امروز با حضور در جمع مردم خمین به سخنرانی خواهد پرداخت.
 
 دوباره آذراب و هپیکو را احیا می‌کنیم
رئیس جمهور دقایقی پیش در حاشیه سفر به استان مرکزی، درحالی با حضور در مجموعه آذرآب، از این مجموعه بازدید کرد که آذرآب اراک از واحدهای بزرگ تولیدی استان مرکزی به شمار می‌رود که با چالش‌هایی در زمینه سهامداری و مدیریت مواجه است که در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی قرار است  در خصوص انتقال سهام آن تصمیم‌گیری شود.
رئیس جمهور در جمع کارگران این مجتمع ضمن استماع درخواست‌های آنها، با تاکید بر اینکه مشکل اصلی آذرآب نبود کار نیست، گفت: این مجتمع تولیدی، پول ساز و اعتبارساز است اما محور اساسی مشکلات اینجا مدیریت و مالکیت است.
Default Image

دکتر رئیسی با ابراز ناخرسندی از عدم حمایت از مجتمع صنایع آذرآب، اظهار داشت: بانک کشاورزی ارتباط ماموریتی به اینجا ندارد و باید سهامش به یک مجموعه ای که دارای وظایف و تخصص مرتبط هست واگذار شود.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه فعال و پویا بودن آذرآب با همت کارگران و مهندسان توانمند این واحد تولیدی رقم می‌خورد، تاکید کرد: در اسرع وقت برای حل مشکلات مدیریتی و سهامداری آذرآب تصمیم گیری خواهیم کرد.

رئیس جمهور با ابراز تأسف از اینکه کارخانه‌ای که خودش توان رفع نیازمندی‌های سایر کارخانجات و صنایع را دارد امروز با کمتر از ده درصد ظرفیت خود کار می‌کند، تاکید کرد: کارخانه آذرآب را احیا خواهیم کرد و کاری می‌کنیم که انشالله ظرفیت کارگری این کارخانه حداقل به همان ظرفیت سه‌هزار نفر سابق بازگردد.
آیت الله سیدابراهیم رئیسی , شرکت تولید تجهیزات سنگین-هپکو اراک ,
آیت الله رئیسی افزود: هپکو و آذرآب نمادهای غرور ملی و اعتماد به نفس ملی هستند، این واحد های تولیدی را احیا می‌کنیم و نمی‌گذاریم بیش از این لطمه ببینند.
رئیس جمهور همچنین در بازدید از شرکت هپکو در جمع خبرنگاران با هشدار به مافیای واردات اظهار داشت: وارداتی که موجب ایجاد مشکل برای تولید داخل شود، ممنوع است و ما به دنبال تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این زمینه با این نوع واردات مقابله کرده و اجازه نخواهیم داد محصولاتی که نمونه داخلی دارند به کشور وارد شوند.
 وی با بیان اینکه تولید تجهیزات فنی مهندسی و صنعتی برای کشور ایجاد قدرت می‌کند، افزود: توسعه واحدهای صنعتی که دارای دانش تخصصی هستند، از اولویت‌های دولت سیزدهم است.
لازم به یادآوری است یکی از چالش‌های آذرآب بحث مربوط به ضمانت‌نامه نود میلیاردی بود که اخیراً با پیگیری‌های مسوولان استانی این چالش برطرف شده است که با رفع این مانع قراردادهای چهارده‌گانه آذر آب با پیمانکار سازمان انرژی اتمی منعقد خواهد شد  به طوری که این شرکت قراردادی به ارزش هفتاد و دو میلیون یورو با طرف روسی منعقد کرده و در حال حاضر بانک کشاورزی حدود بیست و هفت درصد سهام آذرآب را در اختیار دارد که قرار است امروز پیرامون واگذاری سهام این ابرصنعت، به مجموعه‌ای توانمند و صلاحیت‌دار تصمیم‌گیری شود.
مجتمع عظیم صنعتی اذراب در سال‌های گذشته طی فرآیند خصوصی سازی واگذار شده بود اما به دلیل تخلفات گسترده در زمان تصدی ریاست قوه قضاییه توسط آیت الله رئیسی مالکیت این کارخانه از بخش خصوصی گرفته شد و از سوی دولت به بانک کشاورزی واگذار شده بود اما این بانک نیز نتوانسته به خوبی این واحد را مدیریت کند و در حال حاضر تنها با 10 درصد توان در حال فعالیت است.
آیت الله سیدابراهیم رئیسی , شرکت تولید تجهیزات سنگین-هپکو اراک , آیت الله سیدابراهیم رئیسی , شرکت تولید تجهیزات سنگین-هپکو اراک , آیت الله سیدابراهیم رئیسی , شرکت تولید تجهیزات سنگین-هپکو اراک ,
 



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی