گزارش رسانه عبری از گرانی در سرزمین اشغالی/مهاجران صهیونیست: اسرائیل جای زندگی کردن نیست

شناسه خبر: 108688 سرویس: بین الملل

یک رسانه اسرائیلی اعتراف کرد گرانی فاحش در اسرائیل باعث شده است تا مهاجران اسرائیلی به موطن اصلی خود بازگشته و اعلام کنند، زندگی در (فلسطین اشغالی) را ادامه نخواهند داد.


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یسرائیل هیوم روزنامه روزنامه پر مخاطب رژیم صهیونیستی در تحلیلی در این رابطه تاکید کرد کرد: واقعیت‌های تاریک اقتصادی شمار قابل توجهی از خانوادهای (مهاجر صهیونیست) را مجددا به فکر تغییر در روند زندگی خود کرده است، آنها تاکید می‌کنند که زندگی در اسرائیل الزاما تقدیر حتمی ما  محسوب نمی شود، و در این میان آنهایی که برای سال‌ها به دنبال مهاجرت به اسرائیل بودند، امروز نظر خود را تغییر داده‌اند و می‌گویند، ما در جایی که در آن گرانی سرسام آور است؛ زندگی نمی‌کنیم.
به اعتراف نویسنده این تحلیل یکی از معضل‌ها اخلاقی که بسیاری از اسرائیلی‌ها با آن دست به گریبان هستند و در اسرائیل نسخه 2022 به شدت قابل لمس شده است و مبتلا به تعداد زیادی از خانواده است این است که آیا در اسرائیل باقی بمانند یا برای بهبود وضعیت زندگی خود به جای دیگر مهاجرت کنند.
در ادامه هم تاکید می‌کند: با این حال شرایط (بد) اقتصادی از جمله آنچه که در سال اخیر شاهد آن بودیم و گرانی مخارج زندگی که به حد نصاب‌های بی سابقه‌ای رسیده است، باعث می‌شوند تا بسیاری از خانواده‌ها به این نتیجه گیری قاطع برسند که باید اینجا را ترک کنند.
یسرائیل هیوم به نقل از یک زوج چهل ساله می‌نویسد: ما اینجا را دوست داریم اما به طور حتم طی 3 ماه آینده به لس آنجلس مهاجرت خواهیم کرد.
گزارش رسانه عبری از گرانی در سرزمین اشغالی/مهاجران صهیونیست: اسرائیل جای زندگی کردن نیست

پدر این خانواده که دارای سه فرزند است با اشاره به فشارهای اقتصادی وارد شده به خانواده‌اش در اسرائیل می‌گوید: ما تلاش خود را کردیم که در اینجا مستقر شویم اما گرانی بسیار زیاد زندگی را غیر ممکن کرده است، به سادگی بگویم اینجا جای زندگی کردن ما نیست.
این مرد در مقابل پرسش روزنامه در رابطه با نحوه اطمینان از شرایط بهتر در ایالات متحده هم تاکید می‌کند.. من اطمینان دارم که شرایط متفاوت است، من برادری دارم که از 20 سال پیش در آمریکا زندگی می‌کند و از طریق او می‌دانم که آنجا زندگی آسان تر است، در آنجا زندگی متفاوت است، ما در اسرائیل بی ارزش بودن پول خود را احساس می‌کنیم هر ماه با کسری شروع می‌کنیم.
زفی کتسب  نویسنده این گزارش نسبتا طولانی یسرائیل هیوم در بخش دیگری از آن اعتراف می‌کند: گرانی زندگی و آینده‌ مبهم باعث شده است تا تعداد قابل توجهی از خانواده‌ها (مهاجر صهیونیست) تلاش خود را برای مهاجر معکوس آغاز کنند، حتی بسیاری از خانواده‌‌هایی که قصد مهاجرت داشتند نیز با شنیدن شرایط اقتصادی حاکم بر اسرائیل از این‌ ‌ایده خود صرف نظر کردند.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی