جهاد اسلامی: تهدیدهای اشغالگران درباره حمله به کرانه باختری یاوه‌‌هایی برای متوقف کردن مقاومت است

شناسه خبر: 108691 سرویس: بین الملل

به اعتقاد جنبش جهاداسلامی فلسطین تهدیدها و خط و نشان‌های رژیم صهیونیستی در رابطه با حمله همه جانبه و فراگیر علیه کرانه باختری یاوه‌هایی است که صهیونیست‌ها با هدف متوقف کردن موج مقاومت اعلام می‌کنند.


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های فلسطینی به نقل از دکتر یوسف الحسانیه عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کردند، حرف و حدیث در رابطه با احتمال انجام عملیات گسترده توسط دشمن صهیونیستی در کرانه باختری در چارچوب جنگ روانی است که این رژیم علیه ملت و مقاومت انجام می‌دهد.
به گفته این رهبر جهاد اسلامی این اقدامات بیش از هر چیز تلاش‌های مذبوحانه رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن جریان مقاومتی است که به راه افتاده است و به سوی تبدیل شدن به یک انتفاضه گسترده مردمی پیش می‌رود.
دکتر الحساینه با اشاره به گسترش مقاومت در کرانه باختری تاکید کرد: تحولاتی مهمی که صحنه فلسطین در کرانه باختری اشغالی شاهد آن هستیم در راستای پروژه جهاد و مقاومت قرار دارد، تا بعد از سال‌ها تلاش برای سرکوب و مطیع کردن ملت فلسطین و نسل‌های جدید آن، بیانگر عمق تنگنای رژیم صهیونیستی و عقب گرد طرح استعماری و شهرک سازی آن باشد، در حالی که شکست رویکرد سازش هم برای ملت فلسطین عیان شده و ثابت کرده است که جز مصادره و یهودی سازی بخش‌های بیشتری از سرزمین مان عایدی دیگری برای ما در پی ندارد.
گفتنی است تهدیدهای رژیم صهیونیستی در رابطه با انجام عملیات گسترده و فراگیر در کرانه باختری در حالی اعلام می‌شود که حتی رسانه‌های عبری زبان هم در کارآمدی و موفقیت آن دچار شک و تردید هستند.
با نگاهی به رسانه‌های عبری زبان شاهد انتقادهای گسترده‌ای نسبت به این ادعای ارتش صهیونیستی هستیم، این در حالی است که برخی از این رسانه‌ها به نقل از مخاطبان خود تاکید دارند، اقدامات ارتش اسرائیل نتایج معکوسی برای امنیت اسرائیل به همراه داسته است.
جهاد اسلامی: تهدیدهای اشغالگران درباره حمله به کرانه باختری یاوه‌‌هایی برای متوقف کردن مقاومت است

روزنامه عبری زبان هاارتص چند روز پیش با انتشار تحلیلی به این مسئله پرداخت.
این تحلیل تحت عنوان " آیا اسرائیل در حال خاموش کردن آتش در کرانه باختری است یا بر شعله‌های آن می‌دمد؟" چند روز منتشر شده است.
به نوشته این رسانه اسرائیل سال هاست که سیاست مبارزه با (مقاومت) در کرانه باختری (که به زعم خود آن را تروریست خوانده است) از روش و راهبرد چمن زدن استفاده و بدین شکل با آن برخورد کرده و اقدام به بازداشت، بازجویی‌های مستمر، جمع آوری اطلاعات امنیتی، برای رسیدن به افراد هدف و خنثی کردن عملیات ضد اسرائیلی کرده است.
این رسانه در ادامه تحلیل خود آورده است: طی دو ماه گذشته اکثر بازداشت‌ها در شمال کرانه باختری انجام شده است، ارتش اسرائیل اعلام می‌کند اکثر بازداشت شدگان کسانی هستند که دست به عملیات تیر اندازی علیه نظامیان اسرائیلی زده اند، حال بدیهی است در هر تهاجمی که برای انجام عملیات بازداشت صورت می‌گیرد یک درگیری هم رخ می‌دهد و چند فلسطینی هم در آن کشته می‌شوند، (به شهادت می‌رسند) تا بدین شکل (از دیدگاه این تحلیل‌گر صهیونیست) اشتیاق به انتقام در میان فلسطینیان هم افزایش پیدا کند و باعث می‌شود بار دیگر این پرسش مطرح شود که آیا انجام چنین اقداماتی اصولا ضروری است؟



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی