پرداخت ماهیانه ۱۷ هزار میلیارد تومان بودجه به وزارت بهداشت بدون "تخصیص" سازمان برنامه

شناسه خبر: 110185 سرویس: اقتصادی

وزیر اقتصاد اعلام کرد: در تمام چند ماه اخیر، قبل از عبور از پانزدهم هر ماه، در مجموع حدودا ۱۷ هزار میلیارد تومان، سهم وزارت بهداشت و درمان، توسط خزانه واریز شده است که پیش بینی می کنیم، این رقم تا پایان اسفند ماه از ۱۹ هزار میلیارد تومان فراتر برود.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، احسان خاندوزی در پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان مجلس با اشاره به اینکه در مواجهه با تولیدکنندگان، ما به طور خاص، سخت گیری را کنار گذاشته‌ایم، گفت: حتی اگر یک مؤدی در گذشته، بدحسابی یا خطایی کرده باشد، از آن گذر کرده و نهایت همکاری خود را با وی بکار می بندیم. وزیر اقتصاد همچنین با رد برخی مباحث در خصوص بازگشت سازمان امور مالیاتی به عملکرد مالی مؤدیان و اخذ مالیات بر مبنای تراکنش های دستگاه پوز آنها در سالیان گذشته، عنوان داشت: در این خصوص ما رسما اعلام کردیم و بخشنامه هم منتشر شد که برغم اجازه قانونگذار، اخذ هر نوع مالیاتی بابت عملکرد قبل از سال 1395 مؤدیان، غیر قانونی است.
وی در پاسخ به سؤالی در خصوص عملکرد این وزارتخانه در واریز یک درصد منابع ناشی از مالیات بر ارزش افزوده توسط خزانه به موضوع سلامت، با یادآوری اینکه بنا بر روال معمول، هر گونه پرداختی از سوی خزانه داری کل، باید حتما پس از "تخصیص" آن بوسیله سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد، گفت: سال گذشته توانستیم با دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه به تفاهم برسیم که برای پرداخت رقم مذکور به وزارت بهداشت، معطل "تخصیص" آن توسط سازمان مذکور نمانیم که این رویه خوشبختانه برای سال جاری نیز تمدید شد.
وزیر اقتصاد اعلام کرد: با پیروی از همین رویه، در تمام چند ماه اخیر، قبل از عبور از پانزدهم هر ماه، در مجموع حدودا 17 هزار میلیارد تومان، سهم وزارت بهداشت و درمان، توسط خزانه واریز شده است که پیش بینی می کنیم، این رقم تا پایان اسفند ماه از 19 هزار میلیارد تومان فراتر رود، گر چه هیچ سقفی برای آن قائل نیستیم.
خاندوزی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص پرداخت سهم عوارض آلایندگی واحدهای آلاینده محیط زیست به استان ها از محل مالیات بر ارزش افزوده آنها، با اعلام اینکه تا پیش از سال 1399 این موضوع جدی گرفته نمی‌شد، عملکرد اجرای این قانون در سال گذشته را هفت هزار و در سال جاری، 12 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
Default Image

وی در پاسخ به سؤال دیگری از نمایندگان حاضر در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم تحقق درآمد های پیش بینی شده مالیات بر خانه های خالی نیز با بیان اینکه شناسایی و ارائه اطلاعات مالکان خانه های خالی از وظایف وزارت راه و شهرسازی است، اظهار داشت: این وزارتخانه تنها اطلاعات 500 هزار واحد خالی را به ما اعلام کرد که برای آنها برگه تشخیص مالیاتی صادر شد.
وزیر اقتصاد افزود: پس از ابلاغ این موضوع به افراد مذکور، بسیاری از آنها اعتراض و تحصن کردند که خانه ما خالی نیست و بعضا حتی آدرس اعلامی، "خانه ما" نیست؛ به همین خاطر ما با وزارتخانه مربوطه مکاتبه و مقرر کردیم شکایت های افراد در سامانه ثبت شود که پس از بررسی معلوم شد، تعداد 216 هزار پرونده، به اشتباه ثبت شده است!



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی