اطلاعات ۴۰۰ هزار خودروی لوکس برای دریافت مالیات شناسایی شد

شناسه خبر: 112612 سرویس: اقتصادی

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اطلاعات ۴۰۰ هزار خودروی گران قیمت شناسایی شده و همکاران ما در سازمان امور مالیاتی مشغول محاسبه مالیات آنها هستند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، داود منظور در ارزیابی خود پیرو اخذ مالیات از خودروهای گران‌قیمت گفت: در زمینه اخذ مالیات از خودروهای گران‌قیمت در سال جاری توانستیم اطلاعات مناسبی که به مراتب از سال قبل بهتر است، از پلیس راهور دریافت کنیم.
وی با اشاره به جلسات متعدد سازمان امور مالیاتی با مسئولین پلیس راهور ، به ویژه «موسسه پژوهش ناجی»گفت: این بخش اطلاعات خودروها را در اختیار دارد لذا با الگو های مشترکی که در این بخش طراحی کردیم و قیمت‌گذاری که توسط سازمان امور مالیاتی انجام گرفت، انواع خودروی گران قیمت بر اساس قیمت گذاری سازمان امور مالیاتی، کدبندی شد.
 
شناسایی اطلاعات 400 هزار خودروی لوکس
منظور با بیان اینکه خودروهای گران‌قیمت به واسطه سامانه پلیس راهور شناسایی و اطلاعات آنها استخراج شد، گفت: در حال حاضر اطلاعات 400 هزار خودروی گران قیمت شناسایی شده و همکاران ما در سازمان امور مالیاتی مشغول محاسبه مالیات آنها هستند لذا سعی می‌کنیم تا مدت زمان یک الی 10 روز آینده این مالیات ها را بر روی درگاه سازمان به اطلاع مالک این خودروها برسانیم و به نوعی مطالبه مالیات کنیم.
وی تاکید کرد :پرداخت مالیات از خودروهای گران‌قیمت از سال گذشته تاکنون شتاب بیشتری گرفته، لذا از حدود 2 هزار میلیارد تومان شناسایی مالیات خودروهای گران‌قیمت در سال گذشته، تاکنون بالغ بر 400 میلیارد تومان منابع وصول شده است و مابقی هم در حال عملیات وصول و اجرا است که به زودی آنها هم وصول خواهد شد.
اطلاعات 400 هزار خودروی لوکس برای دریافت مالیات شناسایی شد

پیش بینی 4 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی از خودروهای لوکس در سال جاری
رئیس امور مالیاتی کل کشور ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که درآمد مالیاتی خودروهای گران‌قیمت در سال جاری بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان باشد. وی با بیان اینکه زمان و وصول مالیات ها پیرو اعلام سازمان امور مالیاتی است،گفت: البته ممکن است وصول این مالیات تا چند ماه به طول بیانجامد.
رئیس سازمان امور مالیاتی کل کشور در ادامه درباره آخرین نتایج مالیات ستانی از خانه های گران قیمت که بیش از 15 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده اند، گفت: امسال و در این بخش توانستیم با همکاری شهرداری ها در سراسر کشور و بانک اطلاعاتی آنها، اطلاعات خانه های گران قیمت را در سطح کشور شناسایی کنیم، از این رو بالغ بر 300  هزار رکورد خانه گران قیمت را دریافت کرده ایم این در حالی است که اطلاعات ما در سال گذشته 12 هزار رکورد بود بنابراین در این بخش یک جهش بسیار خوبی داریم و علت آن هم همکاری شهرداری ها باما است.
وی ادامه داد: می کوشیم از طریق سازمان ثبت املاک، اطلاعات مالکین آنها را شناسایی کنیم بنابراین در شرایط فعلی مشغول محاسبه مالیات این مالکین هستیم و تا یک ماه آینده مالیات این مالکین را بر روی درگاه سازمان اعلام خواهیم کرد و به مالکین اطلاع خواهیم داد تا این مالیات پرداخت شود.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی