خودروهای بورسی زودتر از موعد تحویل داده می‌شوند؟

شناسه خبر: 112621 سرویس: اقتصادی

درحالی برخی خودروهای فروخته شده در بورس کالا چند ماه زودتر ازموعد به خریداران تحویل داده شده که در پیش‌فروش‌های قبلی خریداران تا چند ماه بعد از تاریخ تحویل هم در انتظار دریافت خودروها می‌ماندند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بعد از رونق خرید و فروش خودور در بورس کالا و البته حواشی متعدد ایجاد شده از سوی شورای رقابت برای ادامه عرضه خودروها در بورس، بسیاری از مردم و خریداران ترجیح داده‌اند که برای تأمین نیازشان به سراغ خودروهای بورسی بروند.
در حال حاضر چندماهی از عرضه خودرو به بورس می‌گذرد و خودروهایی مانند شاهین، پژو207 اتوماتیک و هایما اس 7  راهی بورس کالا شده‌اند و خریداران توانسته‌اند این محصولات را با قیمت کمتری از بازار آزاد خریداری کنند.
طبق قوانین بورس کالا، خودروسازان متعهد شده‌اند این محصولات را در زمان مقرر تحویل مشتریان دهند در غیر این صورت مشمول جریمه خواهند شد . اما نکته قابل توجه اینجاست که برخی از خودروهای بورسی خریداری شده توسط مردم در هفته های گذشته با موعد تحویل بیش از 90 روز به خریداران تحویل داده شده است آنهم 10-15 روز بعد از ثبت سفارش.
گزارش‌های مردمی ومشاهدات خبرنگار تسنیم نشان میدهد که خریداران خودروهای بورسی در این ایام از اقدام خودروساز شوکه و متعجب شده اند چراکه این اتفاق در تحویل خودروها کاملا بی سابقه است.
خودروهای بورسی زودتر از موعد تحویل داده می‌شوند؟

تحویل زودتر از موعد خودروهای بورسی در حالی از سوی خودروسازان انجام می شود که پیش از این مردم حتی با گذشت چندین ماه از تاریخ تحویل خودروها در نمایندگی ها سرگردان بوده و در انتظار دریافت خودروهای خود بودند. از آن طرف خودروسازان هم با بهانه های بسیار، زمان تحویل خودروهای ثبت نامی را به ماه های آینده موکول می کردند.
ظاهرا فرایند خرید و کشف قیمت انجام شده در بورس از این بابت هم برای خودروساز و مردم سودده بوده است؛ چراکه خواب پول خریداران خودروی بورسی به حداقل ممکن رسید و خودروساز نیز با قیمت‌های بالاتر توانست محصولات خود را بفروشد و از زیان به سود برسد.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی