موسوی لارگانی:

ادغام موسسات و بانک‌های نظامی با دستور رهبری صورت گرفت

شناسه خبر: 12528 سرویس: اقتصادی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ادغام موسسات و بانک های وابسته به نهادهای نظامی به دستور مقام معظم رهبری خبر داد.


ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره ادغام بانک ها و موسسات مالی وابسته به نهادهای نظامی اظهارکرد: موسسات و بانک هایی چون کوثر، بانک انصار و سایر نهادهای مالی وابسته به ارگان هایی چون سپاه به دستور مقام معظم در راستای عدم حضور نهادهای نظامی در عرصه بانکداری در هم ادغام شدند.

وی افزود: از منظر بنده در نظام بانکی جمهوری اسلامی ایران ما اگر در مجموع چند بانک معتبر و‌ دارای سرمایه بالا داشته باشیم بهتر از این است بانک هایی وجود داشته باشند که توان ارائه تسهیلات نداشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصلاح نظام بانکی ما باید به شیوه و روشی صورت گیرد که ما در نهایت ۲ یا ۳ بانک دولتی و خصوصی قوی در کشور داشته باشیم و این بانک ها با دقت و جدیت تمام رسالت بانکداری خود را انجام دهند چرا که در شیوه و روند فعلی بانک ها به جای اینکه وظایف خود را انجام دهند به دنبال بنگاه داری هستند.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: سیاست بنگاه داری بانک ها در طی سال های اخیر سبب رکود در بخش سرمایه گذاری و در نهایت تولید شده است چرا که بانک ها در طی سال های اخیر توان پرداخت تسهیلات به بخش تولید را نداشتند از این رو امر آسیب جدی را به بخش تولید وارد کرده است.

وی تاکید کرد: در لایحه بودجه ۹۸ مجلس شورای اسلامی درصدد بود سرمایه برخی از بانک ها را در جهت ارائه تسهیلات به بخش تولید افزایش دهد که در این راستا رویکردها مدنظر برخی از نمایندگان تا حدی محقق شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه امروز بانک های متعددی در کشورمان وجود دارند از این رو قطعا اگر بانک ها و موسسات بانکی در هم ادغام شوند و ما شاهد وجود چند بانک شاخص در نظام بانکی با رسالت و اصول بانکداری باشیم هم در عرصه اقتصادی موفق تر عمل خواهیم کرد و هم نظام بانکی بهتری خواهیم داشت.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی