لرستان

گشت و گذاری در لرستان با جاذبه‌های طبیعی‌

شناسه خبر: 14627 سرویس: گردشگری

قلعه فلک الافلاک، پارک جنگلی مخمل آباد، دریاچه گهر از دیدنی‌های لرستان در فصل بهار است.


لرستان جاذبه دیدنی کم ندارد. آب و هوای معتدل برای فصل بهار و جاذبه‌های دیدنی بسیار که روزها برای گردش در آن کم است. لرستان را در ایام نوروز جدی بگیرید. در ادامه تعدادی از جاذبه‌های این شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

پارک جنگلی مخمل آباد

پارک جنگلی مخمل کوه خرم آباد همان‌طور که از نامش پیداست در کوهستان‌های پوشیده از درختان انبوه بلوط در دامنه‌‎ رشته کوه‌های زاگرس قرار دارد. این پارک‌ها مکانی مناسب برای تفریح و گشت و گذار ساکنین منطقه فراهم می‌کنند. شاید یکی از دلایل نامگذاری این کوه وجود گلسنگ‌های بی‌شماری باشد که با فرارسیدن بهار و آغاز بارش‌ها به رنگ سبز در می‌آیند و کوهستان را فرشی سبز در برمی‌گیرد. پارک جنگلی مخمل کوه با وسعتی در حدود 500 هکتار در 18 کیلومتری شمال خرم آباد قرارگرفته‌است و با دقایقی رانندگی می‌توان به این منطقه زیبا رسید. هر کجا که آب و تنگه‌ای وجود دارد پای آبشاری نیز در میان است. آبشار مخمل کوه از سنگ‌های سبز مخملی به پایین ریخته و منظره چشم‌نوازی را بوجود می‌آورد.

قلعه فلک الافلاک ساسانی


از تاریخ ساخت قلعه فلک الافلاک و بانی آن، اطلاعات دقیقی در دست نیست اما بر اساس شواهد موجود، بنای اولیه این قلعه به زمان شاپور اول ساسانی در قرن سوم میلادی بازمی‌گردد. ساسانیان در حدود منطقه کنونی خرم‌آباد، شهری با نام شاپورخواست ساختند و از این دژ به عنوان مرکز حکومتی و نظامی استفاده می‌کردند. شاپورخواست بعدها ویران و در حدود سده هفتم هجری قمری، شهر خرم‌آباد فعلی به جای آن بنا شد.

دریاچه گهر، دریاچه کوهستانی

دریاچه گهر زيباترين درياچه هاي كوهستاني كشور محسوب می شود که با وسعت 95 هکتار، به طول تقریبی 1700 متر و عرض میانگین 550 متر در ارتفاع 2400 متری از سطح آب های آزاد قرار گرفته است. این دریاچه زیبا از ذوب شدن برف هاي اشترانكوه و انباشته شدن آب آن در پشت سد و سر ریز شدن چشمه ها ، آبشارها پر می شود که در تنها در فصل زمستان سطح دریاچه دچار یخ زدگی می شود و در ما بقی فصل ها آب دریاچه جاری و ثابت است.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی