وزیر بهداشت:

۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز داخل کشور تولید می‌شود

شناسه خبر: 14629 سرویس: پزشکی و سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی در کشور افزایش یافته است گفت: اکنون ۹۷ درصد از داروهای موردنیاز با توانمندی متخصصان داخلی تولید می‌شود.


سعید نمکی صبح امروز در نشست مسئولان دستگاه‌های اجرایی استانبوشهر به دستاوردهای انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها قابل توجه است که در عرصه سلامت شاخص‌ها ارتقاء یافته است.

وی با بیان اینکه در اوائل انقلاب از هر 1000 تولد 120 نوزاد به یک ماهگی و 174 کودک به 5 سالکی نمی‌رسید کفت: در سال 1357 از هر 100هزار مادر باردار، 245 نفر جان خود را از دست می‌داد که امروز این شاخص‌ها به یک‌دهم کاهش‌یافته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تولید 97 درصد داروهای موردنیاز داخل کشور خبر داد و افزود: در سال 1357 فقط 25 درصد از داروی موردنیاز در داخل تولید می‌شد ولی اکنون 97 درصد از داروهای موردنیاز با توانمندی متخصصان داخلی تولید می‌شود.

نمکی از پوشش 100 درصدی واکسیناسیون کودکان خبر داد و بیان کرد: اکنون بیش از 18 هزار واحد مرکز درمانی ارائه خدمات در روستاها و شهرهای می‌دهند.


وی، با اشاره به آغاز بسیج همگانی مبارزه با فشارخون گفت: برای کنترل بیماری‌های غیر واگیر نیازمند اقدامات بین بخشی و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد هستیم که در بهار سال آینده نخستین طرح پیشگیری از بیماری قلبی تحت عنوان بسیج همگانی برای مبارزه با فشارخون آغاز می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حداقل 40 درصد از افراد مبتلا به فشارخون از بیماری خودآگاهی ندارند تصریح کرد: این بیماری که قاتل خاموش است با علائمی مانند سکته‌های قلبی و مغزی نمودار می‌شود.

نمکی افزود:با پیشگیری از بیماری فشار خون می‌توانیم از هزینه‌های سنگین و پیامدهای دیگر جلوگیری کنیم.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی