گردشگری/لردگان

آبشار مینیاتور ایران;

شناسه خبر: 14712 سرویس: گردشگری

آبشار آتشگاه لردگان به طول ۳ کیلومتر طولانی‌ترین آبشار ایران بوده که به آبشار مینیاتوری ایران معروف است.


به گزارش آیان نیوز از شهرکرد، صدای دلنشین پرندگان، به هم خوردن شاخه‌ها و برگ‌های درختان، شرشر آبشارها، جوش و خروش رودخانه‌ها و وزش نسیم ملایم؛ این‌ها تصوراتی است که از فصل بهار و تابستان در ذهن انسان‌ها نقش می‌بندد.

در طبیعت، نواها و آواهای آرامش بخش زیادی به گوش می‌رسد که طعم واقعی و شیرین حیات را به انسان می‌نمایاند و وجود پر برکت و رحمت الهی را به او اثبات می‌کند.

کسانی که به دنبال آرامش، لذت طبیعی و ماجراجویی هستند، بیشتر از سایر افراد سفر می‌کنند و در دل کوه و جنگل و رود به دنبال آرامش می‌گردند و آن را می‌یابند.

گاهی برخی انسان‌ها آرامش خود را در صدای خروشان رود و آبشار جست و جو می‌کنند. برخی افراد نیز در جنگل و نوای پرندگان و حیوانات به دنبال آرامش هستند. افرادی هم با صدای شاخ و برگ درختان به آرامش می‌رسند.

این بار پیشنهاد می‌کنم کوله بار سفر نوروزی خود را ببندید، به طبیعت و مناطق گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، شهر لردگان سفر کنید و آرامش و لذت واقعی را در آن طبیعت خدادادی تجربه کنید.

شهر لردگان با 1700 متر ارتفاع از سطح دریا در 160 کیلومتری جنوب شرقی چهارمحال و بختیاری قرار گرفته و قدیمی‌ترین شهرستان این استان است. مردم لردگان به زبان لری، گویش بختیاری سخن می‌گویند. قالی بختیاری، گلیم، چنته، لباس‌های محلی، نمکدان، قارا- بنه، مفرش کشک و پسته وحشی انواع سوغات این شهرستان هستند. جالب است که در گذشته و متون تاریخی از لردگان به نام لردجان نام برده شده است.


آبشار آتشگاه

آبشار آتشگاه لردگان به طول 3 کیلومتر طولانی‌ترین آبشار ایران است که به آبشار مینیاتوری ایران معروف می‌باشد. این آبشار در 190 کیلومتری شهرکرد و 40 کیلومتری شهر لردگان، در روستای آتشگاه قرار دارد و به دره‌ای می‌ریزد که در پستی و بلندی‌های آن، رودهای زیادی ایجاد شده است.

لازمه رسیدن به این آبشار، پیمودن مسیر پیاده روی است که می‌توان در حین پیاده‌روی از مناظر چشم‌نواز، گونه‌های گیاهی کهنسال و آبشارهای پلکانی زیادی دیدن کرد.
عده‌ای معتقد هستند 7 آبشار در این منطقه وجود دارد و عده‌ای دیگر تعداد 10 آبشار را بیان می‌کنند که این اختلاف به دلیل تغییر حجم آب در فصول مختلف سال است.

عناصر زیبا و طبیعی دره، سبزه‌زار، اقلیم مناسب و سنگ‌های گچی و آهکی باعث شده تا همه ساله گردشگران بسیاری به این منطقه سفر کرده و از جاذبه‌ها و آب و هوای خنک آن بهره کافی را ببرند.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی