معیشت مردم اولویت اصلی مجلس در سال 98/ تشکیل کمیته ویژه ساماندهی یارانه، سوخت، ارز و کالاهای اساسی در فراکسیون امید

شناسه خبر: 14804 سرویس: آموزشی

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته ویژه ساماندهی یارانه، سوخت، ارز و کالاهای اساسی در فراکسیون متبوعش خبر داد.


فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره اولویت‎های مجلس در سال 98 اظهار کرد: اولویت و هدف اصلی مجلس در سال 98 بر معیشیت مردم متمرکز خواهد بود و ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا در این حیطه به مطالبات مردم رسیدگی کنیم.

وی افزود: کمیته‎ای در فراکسیون امید به منظور ساماندهی بازار ارز وکالا، نحوه تخصیص یارانه و اصلاح ساختار بودجه تشکیل شده است که ما امیدواریم در سال آینده با تمرکز بر اهداف این کمیته بتوانیم اقدامات مثمرثمری را انجام دهیم و بتوانیم با همکاری کمیسیون بودجه پیشنهادات خوبی را در این کمیته جمع‎آوری کنیم و در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار دهیم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مجلس با اشاره به اینکه طرح نظارت بر عملکرد صدا و سیما با قید فوریت از دیگر اولویت‏‎های مجلس در سال آینده است، تصریح کرد: بعد از اتمام طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس، طرح نظارت بر عملکرد صدا و سیما در دستور کار نمایندگان قرار دارد که قطعا این طرح یکی از مهمترین موضوعات مجلس در سال آینده است.


ذوالقدر خاطرنشان کرد: لایحه حمایت از محیط‎بانان، طرح تغییر در اساسنامه وزارت ورزش و طرح‎های فراکسیون زنان درباره حمایت از اشتغال زنان و حقوق آنها در دستور کار مجلس قرار دارد که امیدواریم بتوانیم به تک تک آنها در سال آینده بپردازیم.

وی تاکید کرد: اما باید بگویم که در نهایت طرح تامین مطالبات مردم در حوزه معیشتی مهم‎ترین دستور کار نمایندگان مجلس در سال 98 است که امیدواریم در این مسیر بتوانیم اصلاحات و مولفه‎هایی که لازم است را درصحن علنی مجلس تصویب کنیم تا نهادهای اجرایی در راستای تحقق آن وارد عمل شوند.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی