۴۰ بالگرد ارتش آماده خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان/ ۱۸۵ روستای چهارمحال و بختیاری دچار خسارت شد

شناسه خبر: 14844 سرویس: اجتماعی

امروز به‌جز در جنوب شرق در سایر نقاط کشور بارش پیش‌بینی می‌شود، در مناطق سردسیر و کوهستانی، غرب، زاگرس مرکزی و البرز مرکزی بارش‌ها به شکل برف است و آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری همراه با بارش پراکنده است.


امروز به جز در جنوب شرق در سایر نقاط کشور بارش پیش‌بینی می‌شود، در مناطق سردسیر و کوهستانی، غرب، زاگرس مرکزی و البرز مرکزی بارش‌ها به شکل برف است و آسمان تهران نیز کمی ابری تا نیمه ابری همراه با بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

40 بالگرد ارتش آماده خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان

امیر یوسف علی قربانی در جلسه ستاد بحران لرستان اظهار داشت: ما برای سیلاب و آب‌گرفتگی‌ها در استان‌های لرستان، کرمانشاه، کهکیلویه‌ و بویراحمد، گلستان، خوزستان، چهارمحال‌ و بختیاری، تبریز، سنندج و ایلام فعالیت داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه 40 فروند در پایگاه‌های هوانیروز اصفهان، مسجدسلیمان و کرمانشاه آماده خدمت‌رسانی به مردم است، افزود: در روز گذشته از مسجدسلیمان با پنج فروند و 2 فروند از اصفهان حرکت کردیم و کار خدمات‌رسانی و امدادرسانی به مردم را شروع کرده‌ایم.

فرمانده هوانیروز ارتش عنوان کرد: در روز گذشته 410 نفر و 30 تن بار را جابه‌جا کرده‌ایم، 90 ساعت پرواز و 180 سورتی پرواز را نیز داشته‌ایم و در مجموع 50 تن بار، 800 نفر نیرو با حدود 200 ساعت پرواز و 400 سورتی پرواز را جابه‌جا کرده‌ایم.

وی بیان کرد: بالگردهای ما در روستاهای سیل‌زده برای امدادرسانی و انجام خدمات ما یک یا 2 ساعت در روی زمین بود و فعالیتی را انجام نداد، چون آذوقه باید به‌دست ما می‌رسید تا آن ها را بتوانیم توزیع کنیم؛ در هنگام توزیع آذوقه‌ها در مناطق سیل‌زده پلدختر افرادی حضور نداشتند تا آذوقه‌ها را از ما تحویل بگیرند، مردم هجوم می‌آورند و باید این مشکل برطرف شود.

قربانی گفت: در معمولان خیلی مشکل داشتیم و با سخت‌ترین شرایط توانسته‌ایم فرود بیاییم، کسی هم نبود مکانی را برای فرود ما تعیین کند، بالگردهای ما به‌واسطه علم خود در زمین فرود می‌آمدند و این اقدام خطرناکی بود که پرواز را به مشکل انداخت.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: روستاهای ذیل غربی از معمولان تا پلدختر و چم‌مهر نیازمند آذوقه‌رسانی هستند و تنها راه انجام همین کار نیز برقراری پل هوایی برای بالگردها بوده که ما آن را برقرار کرده‌ایم؛ خانواده‌ها به نان، آب، وسایل بهداشتی و زیست‌محیطی نیاز دارند‌.

وی افزود: 40 فروند در پایگاه‌های ما برای خدمات‌رسانی به شهر معمولان و روستاها آماده است، برخی روستاها مشکلات عدیده‌ای دارند که ما توانستیم آذوقه را به‌دست آنان برسانیم.

فعالیت آموزشی مدارس پلدختر و معمولان از 24 فروردین آغاز می‌شود

رضا زینی‌وند مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران از تعطیلی مدارس در مناطق سیل‌زده استان خبر داد و اظهار داشت: فعالیت آموزشی مدارس پلدختر و معمولان با یک هفته تأخیر آغاز می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی استاندار لرستان، فعالیت آموزشی مدارس شهری و روستایی پلدختر و معمولان از 24 فروردین آغاز می‌شود.


مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان عنوان کرد: در سایر شهرستان‌ها و مناطق سیل‌زده نیز مطابق مصوبه ستاد مدیریت بحران لرستان و به‌محض تصمیم فرمانداران اعلام می‌شود.

قرارگاه حضرت معصومه قم برای کمک به مردم پلدختر تشکیل شد

سردار سید محمد تقی شاهچراغی اظهار داشت: سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) با تشکیل قرارگاه حضرت معصومه(س) برای کمک‌رسانی به اهالی منطقه عمومی پلدختر و نیز اعزام گروه‌های جهادی استان به این منطقه اقدام کرده است.

وی افزود: شهروندان قمی می‌توانند امکانات گرمایشی و سرپناهی مانند چادر، پتو، لباس گرم و مواد غذایی را به پایگاه‌های جمع‌آوری تحویل دهند.

قم به عنوان معین استان لرستان در سیل اخیر تعیین و شماره حساب 3810-36-11503434-005 بانک انصار نیز به نام سازمان بسیج سازندگی قم جهت واریز کمک‌های نقدی به سیل‌زدگان اعلام شده است.

بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین در لرستان رودخانه‌های این استان در شهرستان‌های مختلف طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد، ستاد مدیریت بحران لرستان قبل از وقوع سیل اطلاع‌رسانی وسیعی را انجام داد و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.

اکنون برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل‌های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستاهای سیل‌زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، الیگودرز و دوره چکنی راه دسترسی ندارند.

185 روستای چهارمحال و بختیاری دچار خسارت شد

سهراب رئیسی از اعزام ماشین‌آلات به مناطق سیل‌زده خبر داد و اظهار داشت: روز گذشته یک دستگاه لودر به‌همراه کمرشکن به شهرستان لردگان و امروز به بازفت از توابع شهرستان کوهرنگ اعزام شد.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در بارش‌های اخیر حدود 2 هزار و 379 واحد مسکونی در 12 شهر و 185 روستا دچار خسارت شد که میزان خسارت 54 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی اعتبار مورد نیاز برای روستای دره شیخ عالی را یک میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: نیاز است برای روستاهای در معرض خطر توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی