آغاز تسهیلات دولت به خسارت دیدگان بخش کشاورزی مازندران

شناسه خبر: 14851 سرویس: اجتماعی

استاندار مازندران با اشاره به خسارت بالای سیلاب به اراضی کشاورزی و باغی استان گفت: تسهیلات دولت به خسارت دیدگان بخش کشاورزی مازندران آغاز می‌شود.


احمد حسین زادگان امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران در فرمانداری سوادکوه اظهارداشت: 95 درصد آب و برق شیرگاه وصل شده است. برق شیرگاه تا پایان وقت اداری امروز صددرصد وصل می‌شود. آب شیرگاه نیز با انشعابات صورت گرفته به پایداری رسیده و برای وصل کردن خط اصلی در انتظار فروکش کردن رودخانه هستیم.

وی با ابراز اینکه به دلیل انحراف رودخانه تلار؛ زیر محور و جاده سوادکوه به تهران در برخی مکان‌ها خالی شده است، افزود: با معاونت ساخت وزارت راه هماهنگ کردیم تا دو پیمانکار دارای تجهیزات و امکانات برای ساخت این بخش اقدام کنند که امروز در منطقه حضور می‌یابند و کار خود را برای تثبیت این محور که از شریان‌های اصلی است آغاز می کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه در دو محور کندوان و سوادکوه ارتباط برقرار و بار ترافیک سبک‌تر شده است، تصریح کرد: با تثبیت محور سوادکوه و انتقال بار ترافیک به دو لاین جاده، رفت و آمد روان تر می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها؛ حدود 500 واحد مسکونی در حریم رودخانه قرار دارند، افزود: این واحدها را در برآورد خسارت‌های جدید اعلام کردیم و امیدواریم با کمک دولت این واحدها را منتقل کنیم.


حسین زادگان گفت: مصوب کردیم تا این واحدها کاملاً شناسایی شوند و با تعریف منابع اعتباری بتوانیم این واحدها را به جای امن و دور از حریم رودخانه که از این پس خطرناک خواهد بود، منتقل کنیم. علی الحساب هم رقمی را برای اجاره مسکن در اختیار ساکنان این واحدها قرار می دهیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه دولت در حوزه کشاورزی و زیربخش‌های آن برای نخستین بار مصوبات بسیار خوبی را داشته است، یادآور شد: برای دام سبک بالغ بر 500 هزار تومان بلاعوض و 500 هزار تومان تسهیلات کم بهره و برای دام سنگین نیز سه میلیون تومان بصورت بلاعوض و 3 میلیون تومان تسهیلات کم بهره و برای زمین‌های زراعی و باغی دو میلیون و پنج میلیون تومان بلاعوض در هر هکتار پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 23 استان کشور درگیر سیلاب شده و تمام ارکان نظام در این راستا پای کار آمده اند، گفت: پرداخت‌های حوزه کشاورزی به‌زودی آغاز می‌شود.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی