واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به احتمال قرار دادن نام سپاه در لیست‎ گروه‎های تروریستی از سوی آمریکا؛

دستگاه قضایی سیاست مقابله به مثل را از طریق نهادهای بین‎المللی پیگیری کند/جنگ کاغذی آمریکا با ایران دیگر نتیجه نمی‎دهد

شناسه خبر: 14874 سرویس: سیاسی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‎ها و رویکردهای خصمانه و کاغذی آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران دیگر هیچ دستاورد و نتیجه‎ای را برای دولتمردان این کشور در پی نخواهد داشت.


ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره اینکه واشنگتن بنا دارد در روز دوشنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک گروه تروریستی اعلام کند اظهارکرد: همانطور که برای همه روشن است دونالد ترامپ از روزی که به عنوان رئیس‎جمهور آمریکا انتخاب شده در مرحله اول در درون این کشور اختلافاتی را ایجاد کرده است و همواره تلاش می‎کند تا اثبات کند در طول تاریخ همه روسای جمهوری آمریکا اشتباهات بزرگی کردند و وی کسی است که می‎تواند آمریکا را از لذت، فقر و معضلاتی که در آن است نجات دهد.

وی افزود: ترامپ علاوه بر مشکلات داخلی در حوزه بین‎المللی با کشورهای مختلفی چون روسیه، چین، کره‎ شمالی، مکزیک و جمهوری اسلامی ایران مشکل دارد از این رو باتوجه به اینکه مقامات آمریکایی نمی‎توانند ایران را به عنوان یک قدرت برتر در سطح منطقه و جهان قبول کنند لذا تحت عناوین و اشکال مختلف درصدد است تا در جهت تضعیف کشورمان وارد عمل شود اما خوشبختانه تا به حال علی‎رغم اقدامات مقامات آمریکایی آنها در این زمینه موفق نبودند و ایران تمام تلاش خود را به کار بسته است تا در جهت ایجاد صلح و ثبات درعرصه بین‎الملل وارد عمل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبیعتا اقدامات اخیر ترامپ در جهت ضربه زدن به ایران یک نمایش برای حفظ جایگاه این کشور در بین اسرائیلی‎هاست و نباید آن را جدی گرفت چرا که ما در طی دوران ریاست‎جمهوری ترامپ بارها از زبان وی سخنان متفاوتی را درباره کشورهای مختلف شنیدیم به گونه‌ای که وی یکبار چین را دشمن اصلی آمریکا می‎داند و در اظهارات بعدی خود از ایران به عنوان دشمن سرسخت آمریکا نام می‎برد.

حسن‎بیگی خاطرنشان کرد: در شرایط امروز ایران که 5 استان کشورمان درگیر سیل است و ارگانی چون سپاه پاسدارن تمام امکانات خود را برای بهبود وضعیت مردم به کار گرفته است اقدام آمریکا در جهت قرار دادن نام سپاه در لیست گروهک‎های تروریستی تنها در جهت ضربه زدن به فضای فعلی است که در بین سپاه و مردم ایجاد شده است که قطعا بازهم نتیجه‎ای را نصیب دولتمردان آمریکایی نمی‎کند.

وی تاکید کرد: امروز آمریکایی‎ها در مقابل جمهوری اسلامی ایران به عجز آمدند و می‎دانند که هیچ اقدامی علیه ایران نمی‎توانند انجام دهند و اقدامات کاغذی آنها تنها برای دلخوشی آمریکا صورت می‎گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: برای مقابله با اقدامات ضدایرانی آمریکا قطعا ما باید در مجلس شورای اسلامی اقدام صریحی را انجام دهیم و برای محکومیت ارتش آمریکا که ارتشی متجاوز و حامی تروریست است و جنایات متعددی را در سوریه، عراق، افغانستان و یمن انجام داده است در سطح جهانی وارد عمل شویم.

حسن‌بیگی با اشاره به حمایت آمریکا از گروه تروریستی داعش اظهار کرد: نکته‎ دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که دستگاه قضایی کشورمان باید از طریق مراجع ذی‎صلاح در جهت حفاظت و صیانت از حقوق ایران وارد عمل شود روندی که بعد از انقلاب اسلامی در قالب سیاست مقابله به مثل در دستور کار ما قرار داشت ولی بعدها متاسفانه به دست فراموشی سپرده شد روندی که سبب شد تا آمریکایی‎ها درمجامع بین‎المللی از آن سوء‌استفاده کنند.


وی تصریح کرد: وزارت خارجه ما باید بدون هیچ ملاحظه‎ای در جهت مقابله با آمریکایی‎ها وارد عمل شوند چرا که سیاست آمریکا برای کدخدایی و تک‌قطبی کردن جهان به پایان رسیده است زمان آن فرا رسیده است که ما برای مقابله به مثل با این کشور به قویترین شکل ممکن وارد عمل شویم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره اینکه چقدراحتمال قرار دادن نام سپاه از سوی آمریکا در لیست گروه‎های تروریستی وجود دارد خاطرنشان کرد: آمریکایی قابل اعتماد نیستند و هرچند نخبگان آمریکایی در جهت کنترل ترامپ وارد عمل شوند این اقدام امکانپذیر است از این رو ما نباید منتظر باشیم و باید در جهت انجام اقدامات بین‎المللی در دفاع از حق و حقوق خود وارد عمل شویم.







منبع: خبر فوری



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی