در کمتر از یک ماه گذشته، ۸۱ هزار نفر، در جنبش مدنی برای اعتراض به «واردات، تولید و مصرف عمومی» محصولات غذایی دستکاری‌شده ژنتیکی شرکت کرده‌اند.

شناسه خبر: 14890 سرویس: پزشکی و سلامت

کمپین «نه به تراریخته» یکی از جنبشهای موفق است که برای جلوگیری از مصرف عمومی محصولات مشکوک تراریخت تشکیل شده است. جنبشها، پویشها و کمپینهای مردمی، یکی از مهمترین راهکارهای جوامع توسعه‌یافته برای مطالبه حقوق مدنی مدنی مردم است.


این جنبش که با محوریت پروفسور علی کرمی - استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی، متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق‌تخصص مهندسی ژنتیک - تشکیل شده، و روشنگری و همچنین مطالبه‌گری حقوق شهروندی در این راستا را در دستور کار قرار داده است.

این کمپین در پی رأی حیرت‌آور 97 درصدی مردم به «نفی همه‌گیر محصولات تراریخت» تشکیل شده است. شنبه 11 اسفند ماه 97 پروفسور کرمی با حضور در برنامه "تب تاب" مطالب مهمی درباره "محصولات تراریخته" و تهدید سلامت خانواده‌های ایرانی با واردات این محصولات و قرار گرفتن در سبد مصرفی خانوارها بیان کرد؛ که با اقبال بسیار گسترده‌ی مخاطبان مواجه شد. سپس کمپین «نه به تراریخته» در آستانه‌ی عید 98 اعلام موجودیت کرد.

به محض اینکه تعداد اعضای این کمپین به 100 هزار نفر برسد، نامه‌های مطالبه‌گری از سوی این کمپین، به درگاههای مهم اجرایی و نظارتی کشور ارسال خواهد شد.




مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی