سردار اسماعیل کوثری

تصمیم جدید ترامپ پیامدی منفی برای هیچ یک از اعضای سپاه ندارد/آمریکا کوچکترین اقدامی انجام دهد، چند برابرش را جواب می دهیم

شناسه خبر: 14921 سرویس: آموزشی

سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران می گوید، تروریستی خواندن پاسداران انقلاب هیچ تهدیدی را متوجه اعضای سپاه و سربازانی که در این نهاد خدمت کرده یا می کنند، نخواهد کرد.


سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران درباره اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی اظهار کرد: اینکه یک کشوری بر علیه کشور دیگری قانونی را تصویب کند قابل قبول نیست و ما هم علیه آمریکا این قانون را در شورای عالی امنیت ملی اعمال کردیم و در مجلس هم قطعا این روند اجرایی خواهد شد.


وی با اشاره به جایگاه سازمان ملل در اتخاذ تصمیمات جهانی افزود: آمریکایی‌ها در وضعیت فعلی از همان روش زورگویانه و قلدرمعابانه این اقدامات را انجام می‌دهند و هنوز خیال می‌کنند زمان جنگ جهانی دوم است و به هرکشوری دستور دادند اجرایی شود غافا از اینکه آن دورام تمام شده ولی آمریکایی‌ها می‌خواهنند چپاول‌گری خود را از طریق سنا و کنگره قانونگذاری کنند ولی این روند مورد قبول بسیاری از کشورها نیست.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه تصریح کرد: اینکه آمریکایی‌ها خیال ‌می‌کنند می‌توانند یکطرفه چنین قانونی را تصویب کنند و یک ملت بزرگ را تحت فشار قرار دهند عملیاتی نیست.


کوثری خاطرنشان کرد: اینکه شورای عالی امنیت مصوبه‌ای را علیه دولت و ارتش آمریکا تصویب کرده است به معنای این است که اگر آمریکایی‌ها کوچکترین اقدامی را انجام دهند ما چندبرابرش را باشدت بیشتری انجام خواهیم داد و نخواهیم گذاشت آمریکایی‌ها در منطقه نیرویی داشته باشند و قطعا این مسئله به ضرر خود آنها خواهد بود.


وی درباره ایجاد محدودیت برای نیروهای سپاه و وضعیت سربازانی که در سپاه مشغول به انجام خدمت هستند تاکید کرد: این اقدام آمریکا شامل حال هیچ‌کس نمی‌شود و ما این تصمیم را اصلا قبول نداریم و در واقع خود آمریکایی‌ها تروریست هستند از این رو باتوجه به اینکه این تصمیم یک کشور است سندیت ندارد و قابل قبول نیست و تنها برای خود این کشور قابلیت اجرا دارد.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی