دکتر شاعری در جلسه ستاد بحران استان مازندران راجع به خسارت سیل اخیر گفتند:

شناسه خبر: 14970 سرویس: سیاسی

علی محمد شاعری در ستاد مدیریت بحران مازندران با محوریت بررسی خسارت های سیل در بخش کشاورزی استان اظهار کرد: اقتصاد مازندران بر پایه کشاورزی است و در این راستا در بسیاری از محصولات کشاورزی جزو پنج استان اول کشور هستیم.


وی با بیان اینکه مازندران یک استان نیست بلکه به تنهایی می تواند بسیاری از محصولات کشاورزی را تولید کند، ادامه داد: مازندران در دو سیل اخیر که اتفاق افتاد یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سه بخش کشاورزی، صنعت و مسکن دچار خسارت شد که در این راستا مجلس شورای اسلامی بویژه کمیسیون کشاورزی برای کمک پای کار است.

شاعری خاطرنشان کرد: ۶۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی مازندران خسارت وارد شد که ۱۶۰ میلیارد تومان معادل و آن هم با تخصیص ۵۰ درصد برای کمک بلاعوض ابلاغ شد که این مبلغ برای خسارت استان بسیار کم است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در پرداخت خسارت ها نباید تبعیض وجود داشته باشد گفت: اگر برای جبران خسارت در زراعت، باغبانی، دام سبک و سنگین برای یک استانی عددی در نظر گرفته شود برای مازندران هم همان عدد لحاظ شود و همه استان های سیلزده برای جبران خسارت همانند هم دیده شوند.


وی اظهار کرد: با توجه به اینکه زمان سررسید بانک هاست و بسیاری از کشاورزان درگیر مزارع سیل زده خود هستند بانکها این زمان را یا به تعویق بیندازند و یا زمان مشخصی را به کشاورزان اعلام کنند.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی