پیشنهاد مجلس به دولت برای امهال وام‌گیرندگان مناطق سیل‌زده

شناسه خبر: 15978 سرویس: اقتصادی

یک نماینده مجلس از پیشنهاد جدید جمعی از نمایندگان به دولت برای امهال وام‌گیرندگان مناطق سیل‌زده خبر داد.


هادی قوامی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وقوع سیل در برخی مناطق، شهرها و روستاهای کشور طی هفته‌های اخیر، گفت: روند امدادرسانی به سیل‌زدگان باید شتاب بیشتری بگیرد.

وی همچنین از پیشنهاد جمعی از نمایندگان به دولت، در قالب طرحی دو فوریتی برای امهال وام‌گیرندگان مناطق سیل‌زده کشور خبر داد و افزود: طبق برآوردهایی که انجام شده، برخی ساکنان مناطق سیل‌زده کشور وام‌هایی را از نظام بانکی کشور تحت عناوین مختلف، از قبیل ازدواج، مسکن، تعمیرات مغازه و غیره دریافت کردند که باید در شرایط موجود، برای بازپرداخت، با آنها مساعدت شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: نمایندگان مجلس در طرحی دوفوریتی خواستار مساعدت نظام بانکی کشور با وام‌گیرندگان مناطق سیل‌زده کشور برای ارائه مهلتی حداقل دو ساله در بازپرداخت این وام‌‌ها شدند.

قوامی ادامه داد: این طرح در مرحله تهیه پیش‌نویس است و تاکنون جلساتی را نیز با مرکز پژوهش‌های مجلس برای نهایی کردن آن داشته‌ایم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: طرح امهال بازپرداخت وام‌گیرندگان مناطق سیل‌زده، پس از نهایی شدن، تقدیم هیئت‌‌رئیسه مجلس می‌شود؛ این طرح دوفوریتی است و می‌بایست پس از تقدیم به هیئت‌رئیسه در دستورکار مجلس قرار گیرد.








منبع: تسنیم



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی