رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌و‌گو با خبرفوری:

وزارت صنعت کاری نکرد، مجلس دست به کار می‎شود/ حق مردم نیست پراید 50 میلیونی بخرند/ دلالان تعیین‎کننده اصلی قیمت خودرو در بازار هستند

شناسه خبر: 16022 سرویس: اقتصادی

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: دو پرونده تحقیق و تفحص از شرکت‎های خودروسازی با توجه به حجم شکایات مردم در دستور کار فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی قرار دارد.


امیرخجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره روند رسیدگی به پرونده تخلفات شرکت‎های خودروسازی باتوجه به افزایش حجم انتقادات مردم، اظهارکرد: در حال حاضر ما در مجلس با توجه به وعده‎های وزارت صنعت منتظر ارائه یک برنامه‎ریزی خوب از این وزارتخانه هستیم تا دغدغه‎های مجلس و مردم در حیطه نحوه برخورد با شرکت‎های خودروسازی حل شود.

وی با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی بازار آشفته‎ای در عرصه خودروسازی کشور حاکم است، افزود: در بازار امروز خودرو ، هرکسی نرخی را تعیین می‎کند و دلالان مدیریت اصلی تعیین قیمت خودرو برعهده گرفتند از این رو قطعا منتظر این هستیم که وزارت صنعت برای این وضعیت تکلیفی را مشخص کند و گرنه خودمان در مجلس وارد عمل خواهیم شد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شروع سال جدید و با توجه به مطالبات مردم درسالی که گذشت ،مجلس رویکرد ویژه‌ای را در 3 کمیسیون صنایع، فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و کمیسیون اصل نود برای تحقق مطالبات مردم در زمینه خودرو به کار خواهد گرفت.


خجسته با بیان اینکه بدون شک تعیین قیمت 50 میلیون برای یک خودرو مثل پراید قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: کاهش قیمت خودرو در سال جدید بستگی به تصمیم وزیر صنعت دارد و وی قطعا باید بگوید که در جهت کاهش قیمت‎ها در سال جدید چه اقدامی خواهد کرد، چرا که این حق مردم نیست که پراید 50 میلیونی بخرند.

وی درباره اقدام مجلس شورای اسلامی برای مقابله با افزایش قیمت خودرو تاکید کرد: در حال حاضر دو پرونده تحقیق و تفحص از شرکت‎های خودروسازی در دستور کار مجلس قرار دارد و ما امیدواریم با اتمام تحقیقات بتوانیم گزارش جامعی را برای قرائت در صحن علنی مجلس پیرامون عملکرد شرکت‎های خودرو‎سازی ارائه دهیم.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی