مسیر توسعه نیازمند فناوری حاصل از انقلاب صنعتی سوم است

شناسه خبر: 16080 سرویس: کسب و کار

حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان استان فارس در دومین سمپوزیوم توسعه روش‌های تحلیل تصاویر ساختاری و عملکردی مغز، با اشاره به شکل‌گیری انقلاب صنعتی چهارم در بعضی از کشورهای جهان، گفت: این انقلاب بر پایه فناوری‌های فیزیکی، دیجیتالی و بیولوژیکی شکل گرفته است.


وی افزود: هوش مصنوعی اینترنت اشیا، پهپادها، چاپ سه‌بُعدی، نانوفناوری، زیست‌فناوری علوم مواد پیشرفته، خروجی‌ها و عناصر تعیین‌کننده آن هستند.
شریف اظهار داشت: باید مسیر حرکت کشور به سمت استفاده و بکارگیری فناوری‌های مرتبط با انقلاب صنعتی سوم سوق پیدا کند که این مهم در ابتدا نیازمند اصلاح نگرش مدیران و مسئولان به موضوع فناوری و توسعه‌پایدار است.
رئیس بنیاد نخبگان فارس با اشاره به نقش این بنیاد در ایجاد فضای کسب‌وکار دانش‌بنیان طی ۴ سال گذشته، گفت: ترویج، آموزش، نیروی‌انسانی و تهیه زیرساخت‌های لازم، به عنوان چهار رکن ابتدایی تشکیل یک اکوسیستم کارآفرینی در استان فارس در حال شکل‌گیری است و دومین سمپوزیم توسعه روش‌های تحلیل تصاویر ساختاری و عملکردی مغز نیز در راستای همین اکوسیستم است.

وی در پایان تأکید کرد: فراهم کردن فضای لازم جهت ایجاد رشته‌های بین‌رشته‌ای در کمک به ایجاد مقدمات لازم فضای کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، از مهمترین اقداماتی است که دانشگاه باید انجام دهد.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی