عضو ناظر مجلس در شورای رقابت

تا زمانی که اعتبارات قطعه‌سازان تامین نشود، قیمت‌ خودرو کاهش پیدا نمی‌کند/ایجاد ثبات در بازار خودرو نیارمند تدبیر دولت است

شناسه خبر: 16136 سرویس: اقتصادی

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت گفت: تا زمانی که اعتبارات قطعه‌سازان تامین نشود قیمت خودرو کاهش پیدا نمی‌کند و ما شاهد ثبات در بازار نخواهیم بود.


ولی ملکی عضو ناظر مجلس در شورای رقابت درباره وضعیت بازار خودرو و اینکه آیا ما با کاهش قیمت‌ها روبه‌رو خواهیم شد اظهار کرد: مردم به خوبی از وضعیت بازار خودرو مطلع هستند و همانطور که ما در مجلس و شورای رقابت پیش‌بینی کردیم در حال حاضر یا یک ثبات قیمت در عرصه خرید و فروش خودرو روبه رو هستیم.

وی افزود: بدون شک تا زمانی که دولت از باب ایجاد تسهیلات برای قطعه‌سازان اقدامی را انجام ندهد ما دوباره با مشکلات گذشته روبه‌رو خواهیم بود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر دولت در موعد مقرر در جهت ارائه بودجه به قطعه‌سازان وارد عمل شود و قطعه‌سازان قطعات را به خودروسازان بدهند این روند سبب افزایش تولید خودرو می‌شود.

ملکی خاطرنشان کرد: زمانی که عرضه خودرو افزایش پیدا کند؛ قطعا بازار پاسخگوی تقاضای مردم خواهد بود و این روند در نتیجه کاهش و و ثبات بازار خودرو را رقم می‌زند.

ملکی درباره اینکه روند کاهش و افزایش قیمت‌ خودروها ادامه‌دار خواهد بود، گفت: این شرایط به نقدینگی که در اختیار مردم وجود دارد ارتباط دارد و ممکن این روند در بازار خودور، طلا یا مسکن باشد که این موضوع رویکردی مشخص دارد.

عضو ناظر مجلس در شورای رقابت تاکید کرد: ما باید این اصل را بپذیریم که قانون عرضه و تقاضا یک اصل مشخص دارد و ما اگر بتوانیم عرضه را بالا ببریم قطعا در حوزه تقاضا با مشکلات کمتری روبه‌رو خواهیم شد.

ملکی درباره کاهش قیمت خودروهایی مثل پراید، اظهار کرد: بدون شک ما اگر بتوانیم نظارتی را بر روند عرضه خودرو و تامین نیازهای قطعه‌سازان داشته باشیم نه تنها شاهد کاهش قیمت پراید خواهیم بود بلکه این روند را در سایر محصولات شرکت‌های خودروسازی مشاهده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: مشکل امروز ما در بازار خودرو این است که ما نتوانستیم در بازار عرضه و تقاضا توازن ایجاد کنیم و تا زمانی که این روند اصلاح نشود وضعیت فعلی نیز تغییری نمی‌کند.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی