مدیرکل دفتر تامین مسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد خبر داد

تعمیر و ساخت مسکن مددجویان سیل‌زده ظرف ۳ تا ۹ ماه آینده

شناسه خبر: 16159 سرویس: اجتماعی

مدیرکل دفتر تامین مسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد از پایان عملیات تعمیر مسکن مددجویان سیل زده ظرف ۳ ماه آینده و عملیات ساخت مسکن آنها ظرف ۹ ماه آینده خبر داد.


ابراهیم بازیان ، با اشاره به اقدامات کمیته امداد درباره بررسی و ارزیابی خسارات خانوارهای سیل زده گفت: با وجود گستردگی سیل برخی از استان‌ها نیازمند توجه بیشتری برای جبران خسارات وارد شده هستند تا مسکن آنها هرچه سریع‌تر بازسازی و مایحتاج آنها تأمین شود. در خصوص بازسازی و نوسازی برآورد ما تا این مرحله این است که ۳۰ هزار خانوار کمیته امداد در بخش مسکن شهری و روستایی دچار خسارت شدند.

وی با بیان اینکه از بین این تعداد خانه ۲۰ هزار مورد نیاز به تعمیرات و ۱۰ هزار مورد نیاز به تخریب و بازسازی دارد، اظهار کرد: از بین این ۱۰ هزار خانه نیز نزدیک به ۳ هزار مسکن شهری و ۷ هزار مسکن روستایی نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد در راستای سیاست‌های ابلاغی بازسازی و نوسازی ضمن اینکه در کمیته‌های مربوط به هماهنگی، کارگروه‌ها و جلسات ستاد بازسازی حضور جدی دارد، تصریح کرد: مسئولان کمیته امداد از اولین روزهای حادثه نسبت به ارزیابی و شناسایی خانوارهای خود در شهرها و روستاها اقدام و با بیمه نیز برای ارزیابی خسارات همکاری کردند. لازم به ذکر است خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد در بخش مسکن، وسایل منزل و فضای اشتغال تحت پوشش بیمه هستند.

بازیان با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان مسئول بازسازی و نوسازی استان‌های سیل زده معرفی شده است، ادامه داد: کمیته امداد در بخش تطبیق با گزارش‌های آنها، مرحله ارزیابی و شناسایی، معرفی به مراجع صدور پروانه از جمله شهرداری و دهیاری‌ها، همچنین معرفی به بانک برای بهره‌مندی از تسهیلات اعلامی از سوی دولت و برخورداری از کمک‌های بلاعوض، پیگیر اولویت مددجویان کمیته امداد بوده است. راهبری کمیته امداد در ارزیابی و شناسایی یا در معرفی به بانک سرعت خوبی را به فرایند بازسازی و نوسازی داده است.

وی در ادامه از ابلاغ راهبردهای بازسازی و نوسازی مسکن‌های روستایی و شهری خانوارهای مددجویان خبر داد و گفت: از دو هفته پیش همکاران ما تا قبل از دریافت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت، با کمک‌هایی که کمیته امداد مرکز به استان‌ها انجام داده است، عملیات بازسازی و نوسازی را شروع کرده‌اند. این اقدامات با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و نهادهای انقلابی، همچنین پیمانکاران محلی در استان مازندران، خراسان شمالی و گلستان شروع شده‌اند. امیدواریم از هفته آینده با معرفی به بانک برای بهره‌مندی از تسهیلات بلاعوض اقدامات اجرایی و عمرانی ما سرعت بیشتری پیدا کند.

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز برای بازسازی و نوسازی مسکن مددجویان ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، اظهار کرد: این رقم باید از محل تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولتی و کمک‌های مکمل کمیته امداد برای خانوارهای شهری و روستایی تأمین شود که جز با مشارکت مردم و همه مسئولان ممکن نیست.

بازیان در ادامه به برنامه زمانی کمیته امداد برای بازسازی و تعمیر مسکن مددجویان سیل زده اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا داریم تا قبل از آغاز فصل سرما این کار را به پایان برسانیم. کار عملیاتی کمیته امداد در بخش تعمیرات ظرف سه ماه آینده به پایان خواهد رسید. همچنین بخش ساخت و ساز نیز حداکثر تا ۹ ماه آینده یعنی قبل پایان آذرماه به پایان می‌رسد.









منبع: ایسنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی