غنی‌ترین منابع حدیثی از امام صادق(ع) برای تشیع به‌جا مانده است

شناسه خبر: 27810 سرویس: فرهنگی

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) با تأکید بر "امام صادق(ع) میان ما شیعیان جایگاه ویژه‌ای دارند" گفت: این امام همام مغز متفکر جهان شیعه است و غنی‌ترین منابع حدیثی از دوران امام باقر و صادق(ع) برای تشیع به‌جا مانده است.


آیت الله محسن غرویان ، اظهار داشت: مکتب شیعه، مکتب عقلانیت و استدلال و برهان است و در مناظرات خود از روش امام صادق(ع) استفاده می‌کند.

وی با اشاره به خصوصیات علمی جامعه در زمان امام صادق(ع) تصریح کرد: در دوران ششمین پیشوای شیعیان سؤالات و مباحث فقهی زیادی از طرف مردم و مکاتب فکری مختلف مطرح می‌شد که امام(ع) به آنها پاسخ می‌داد.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) با اشاره به اقدامات امام صادق(ع) در ترویج معارف دینی ادامه داد: دگرگونی حکومت اموی به عباسی و پیدایش عقاید مختلف کلامی میان مسلمانان، بهترین موقعیت را برای امام صادق(ع) ایجاد کرد تا دین اسلام را ترویج کنند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه امام صادق(ع) میان شیعیان جایگاه ویژه‌ای دارند، بیان کرد: این امام همام مغز متفکر جهان شیعه است و غنی‌ترین منابع حدیثی از دوران امام باقر و صادق(ع) برای تشیع به‌جا مانده است.

آیت‌الله غرویان گفت: تربیت شاگردان، مناظره و مباحثه‌های علمی با سایر مکاتب و تشکیل حلقه‌های درس و تدوین کتب فقهی و حدیثی از جمله اقدامات امام جعفر صادق(ع) برای اثبات حقانیت شیعه است.

وی با تأکید بر اینکه ششمین اختر تابناک ولایت در فقه شیعیان دارای مقام بسیار عظیمی هستند، خاطرنشان کرد: در مباحث فقهی بیشتر روایاتی که فقهای شیعه از آنها بهره برده و در درس‌های خارج فقه به آن می‌پردازند همان فرمایشاتی است که از امام صادق(ع) به‌جای مانده است.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی