پرتاب موشک فالکون 9 خود را به مدار زمین

SpaceX موشک فضایی جهت ارسال آخرین مدل از ماهواره های GPS به فضا ارسال می کند.

شناسه خبر: 3029 سرویس: تکنولوژی

پس از یک هفته از تاخیر، شرکت فضایی Elon Musk، موشک فالکون 9 خود را به مدار هدایت می کند. یک ماهواره GPS III در مدار. آب و هوا برای ارسال ماهواره مطلوب بود و همه سیستم ها به فضا رفتند. بعد از یک هفته از تاخیر، SpaceX در نهایت ماهواره ای را راه اندازی کرد که عصر جدیدی را برای فناوری ناوبری GPS راه اندازی خواهد کرد. قبل از ساعت 6 صبح روز یکشنبه 2 آذر 1397، موشک Falcon 9 در به فضا پرتاب کرد.


این موشک، ماهواره GPS III SV01 نیروی هوایی ایالات متحده را که نخستین سری از ماهواره های جدید است که سیستم موقعیت یابی جهانی را به روز می کند، حمل می کند. ماهواره های GPS همچنان توسط نیروی هوایی استفاده و نگهداری می شوند، بخش اعظم ماهواره های GPS به عنوان بخشی از زندگی روزمره برای همه افراد تبدیل شده است. به عنوان مثال، در هر زمانی که به فروشگاه یا رستوران بر روی گوشی هوشمند خود می روید، در دستان خود قرار دارید.
سیستم GPS III طراحی شده است تا دقیق تر از تکنولوژی موجود باشد همچنین مقاومت بیشتری در برابر تداخل دارد. همچنین احتمال دارد طول عمر بیشتری نسبت به نسخه های قبلی داشته باشد.
دو ساعت پس از راه اندازی، ماهواره از راکت جدا شد و مدار مستقل خود را آغاز کرد.
مدت کوتاهی پس از آن، لاکهید مارتین، پیمانکار دفاعی که SV01 را ساخت، گفت که کنترل زمینی در ارتباط با ماهواره بود، اما هنوز عملی نیست. ابتدا بایستی به حدود 12،550 مایل برسد، در آن صورت آرایه های خورشیدی و آنتن ها در موقعیت قرار می گیرند و آزمایش های سیگنال آغاز می شود.
جاناتان کالدول، معاون کلیدی لاکهید مارتین برای سیستم های ناوبری، در بیانیه ای گفت: "این نخستین GPS III نیروی هوایی است، بنابراین ما هیجان زده می شویم تا تست مدار را آغاز کنیم و قابلیت های آن را نشان دهیم." "در همین سال، انتظار میرود که دومین GPS III در مدار قرار داشته باشد و کاربران باید سیگنال های این ماهواره را دریافت کنند."

تاریخ راه اندازی این مأموریت با تعدیل منظم رفته و رفته است. آنها برای سپتامبر و اکتبر و سپس برای این ماه تعیین شده اند. فقط در هفته گذشته، SpaceX آماده بود چندین بار به مسافرت بپردازد، اما به دلیل مشکلات فنی (سه شنبه و چهارشنبه) و آب و هوا (پنج شنبه و شنبه) با تاخیر مواجه شد.
در مقایسه با دیگر Falcon 9 که اخیرا راه اندازی شده است، SpaceX تلاش نخواهد کرد که مرحله نخست موشک را بازیابی کند.
SV01 اولین چیزی است که در نهایت می تواند نزدیک به دوازده ماهواره GPS III از Lockheed Martin باشد.
SpaceX بلافاصله به درخواست برای نظر بیشتر پاسخ نمی دهد.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی