کشاورز سیروانی ۴۵ تن سیر ترشی تولید کرد/ روایت موفقیت پس از شکست

شناسه خبر: 37457 سرویس: کسب و کار

کشاورز سیروانی موفق شد در محل زندگی خود با ایجاد اشتغال خانگی، 45 تن سیر ترشی تولید کند. او می‌گوید بسیار خرسند است که محل زندگی‌اش را ترک نکرده و در زادگاهش دست به کار مولد زده است.


بیشتر کارشناسان اقتصادی معتقدند که ایجاد کارگاههای کوچک تولیدی و بنگاه‌های زودبازده به عنوان بهترین راهکار برای مبارزه با بیکاری شناخته می‌شوند. از طرفی شرایط این کارگاه‌ها افراد را مجاب می‌کند که کم‌کم به سمت این سبک فعالیت حرکت کنیم و از روش‌های سنتی فاصله بگیریم.

مسلم الهی کشاورز و دامدار سیروانی دوسال متوالی است که اقدام به کشت محصول «سیر» کرده که با برداشت قابل توجهی هم مواجه شده است.

وی می‌گوید: گرچه ابتدا نتوانستم محصولم را به‌ فروش برسانم، اما سال بعد هم این کار را ادامه دادم، با وجود تلاش‌ها و بازاریابی نتوانستم محصولم را بفروش برسانم.

این کشاورز سیروانی در ادامه گفت: تصمیم گرفتم به‌ منظور جلوگیری از هدر رفتن زحماتم آن را فراوری کنم. باتلاش شبانه‌روزی خود و خانواده‌ام و همچنین فشارهای مالی فراوان بعد از چند ماه کار و تلاش، توانستم محصولم را فراوری کنم و موفق به تولید ۴۵ تن سیرترشی شدم. به نحوی می‌شود گفت پس از ناامیدی و شکست، به امیدواری و پیروزی رسیدم.

الهی ادامه داد: حالا که متحمل زحمات و هزینه‌های مالی فراوانی شده‌ام، اما اکنون بازار فروش ندارم و محصولی فراوری شده را در انبار نگهداری می‌کنم.

این کشاورز فعال علاوه بر تولید سیرترشی، مشغول باغداری و کاشت انواع صیفی‌جات است، از طرفی زمین‌ها و تپه‌های اطراف خانه را که تردد به سختی در آنجا صورت می‌گیرد، هم به کشت انگور اختصاص داده است.

وی از درآمد خوب باغ انگور و صیفی‌جات بسیار راضی است و می‌گوید: معاش خود را از این طریق تامین می‌کند.

حالا خود و خانواده‌اش در این مکان مشغول به‌کار و فعالیت هستند و خرسند است از اینکه روزگاری تصمیم به مهاجرت داشته، این کار را نکرده و در زادگاهش مشغول به‌کار و فعالیت در کارگاهی خانگی شده است.

اما این کشاورز در سخن پایانی خود با مسوولان تصریح کرد: با وجود تلاش‌ها و موفقیت‌ها، وجود دست‌های یاری‌گر نهادها برای فروش و مساعدت به کشاورزان امری ضروری است که باعث دلگرمی و پشت‌کار بیشتر می‌شود و از طرفی استقبال مردم برای خرید این محصول روزنه امید را در دل کشاورزان بیشتر می‌کند.





منبع:فارس



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی