باور ۳۷۳ نشان از اراده ایران است

شناسه خبر: 37489 سرویس: امنیت

قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان گفت: دستاوردهای وزارت دفاع از جمله سامانه موشکی باور ۳۷۳ نشان داد که اگر اراده و انگیزه لازم وجود داشته باشد، ما می‌توانیم به مرز تکنولوژی دنیا برسیم.


به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، «عباسعلی کدخدایی» امروز سه شنبه در حاشیه بازدید از سامانه موشکی باور ۳۷۳ و نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع در جمع خبرنگاران گفت: امروز توفیق نصیب ما شد که برای بازدید از دستاوردهای وزارت دفاع از جمله سامانه موشکی باور ۳۷۳ به وزارت دفاع بیاییم و بازدید مفصلی از این دستاوردها داشته باشیم.

وی افزود: وزارت دفاع موفق شده که با اتکا به توان داخلی، ذهن و تخصص جوانان همین مرز و بوم به فناوری‌های مهمی دست یابد و این نشان می‌دهد که اعتماد و اتکاء به جوانان که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده، می‌تواند راهگشای بسیاری از امور باشد.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: حقیقتا دستاوردهایی که امروز در وزارت دفاع مشاهده کردیم، تجلی همان فرمایش حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر "ما می‌توانیم" و راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامی در استفاده از جوانان بود؛ مهمترین نکته هم درباره دستاوردهای وزارت دفاع این است که این دستاوردها در زمان و دوره‌ای به دست آمده اند که کشور ما از سوی غرب مورد تحریم قرار گرفته و اگر نبود، تدبیر و مدیریت رهبر معظم انقلاب، به این دستاوردها نمی‌رسیدیم.


دکتر کدخدایی با تقدیر و تشکر از وزیر دفاع، مدیران و متخصصان وزارت دفاع، تاکید کرد: دستاوردهایی که وزارت دفاع از جمله سامانه موشکی باور ۳۷۳ نشان داد که اگر اراده و انگیزه لازم وجود داشته باشد، ما می‌توانیم به مرز تکنولوژی دنیا برسیم.

روز پنجشنبه سامانه پدافندهوایی برد بلند کاملا بومی باور ۳۷۳ با حضور رئیس جمهوری رونمایی شد. این سامانه با بُرد بیش از ۲۰۰ کیلومتر و ارتفاع ۲۷ کیلومتر، مخصوص شرایط جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران است که از نمونه‌های مشابه روسی و آمریکایی همچون اس -۳۰۰ و پاتریوت برتری دارد.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی