روایت سردار باقری از چرایی منصرف شدن آمریکا از حمله به ایران

شناسه خبر: 38482 سرویس: امنیت

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر آمریکا بعد از انهدام پهپاد گلوبال هاوک تا پای تصمیم گیری علیه ما آمده است و به بهانه اینکه تعدادی کشته می‌شوند از تصمیم خود منصرف شده به دلیل قدرت بازدارندگی ما است.


سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز در مراسم تجلیل از دانش‌پژوهان برتر نیروهای مسلح طی سخنانی گفت: ما مفتخریم به این اینکه متدین به دینی هستیم که ارزش بالایی برای دانش قائل است؛ در طول تاریخ دوران اسلامی قله‌های علم و دانش در جامعه بشری در اختیار مسلمانان بوده است؛ ما همچنین مفتخر به زندگی در کشوری هستیم که در زمان‌های طولانی در قله دانش بشری بوده است و امروز هم این توانمندی را دارد که به آن جایگاه برگردد.

سرلشکر باقری ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم که علی رغم مشکلات که ریشه در دشمنی‌های خارجی و مدیریت داخلی دارد همچنان روی پا خود ایستاده‌ایم و می‌توانیم با مدیریت جهادی و انقلاب این مشکلات را هم حل کنیم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر آمریکا بعد از انهدام پهپاد گلوبال هاوک تا پای تصمیم گیری علیه ما آمده است و به بهانه اینکه تعدادی کشته می‌شوند از تصمیم خود منصرف شده به دلیل قدرت بازدارندگی ما است. اینها حاصل فکر ایرانی و تدابیر فرمانده کل قوا است. ملت ما علی رغم همه مشکلات در حوزه دفاع و امنیت سربلند باشد و اجازه وقوع جنگی ندهد به برگت انقلاب اسلامی است.

وی اظهارداشت: نیروهای مسلح ما با همه توانمندی ها با مجهولات فراوانی هم مواجه هستند. ما انقلاب کردیم و عنان کشور را به دست خودمان گرفتیم و در کنار آن فرصت‌های بی نظیری هم داریم. باید مسائل و مشکلات را به مجموعه های پژوهشی بیاوریم و از آنها بخواهیم به ما راه حل ارائه کنند و البته بستر لازم را هم فراهم کنیم. اگر جایی در نیروهای مسلح وجود دارد که رساله دکتری و پایان نامه به نیت اخذ نمره و مدرک نوشته می‌شود استاد و دانشجو در قبال خون شهدا مسئول هستند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه باید حرکت جهادی در امور پژوهشی مد نظر قرار گیرد گفت: شما پژوهشگران باید مانند رزمندگانی باشید که در خلیج فارس برای دفاع از مرزهای آبی و توقیف شناور متخلف انگلیسی با ناو انگلیسی دست و پنجه نرم می‌کند.








منبع: خبرآنلاین



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی