حضور غافلگیرکننده عادل فردوسی‌پور در بیست و یکمین جشن خانه سینما+ویدئو

شناسه خبر: 39482 سرویس: سینما و تلویزیون

در جشن سینمای ایران، پیروز حناچی، شهردار تهران برای مستند بلند «زمستان است» جایزه این جشن را از آن خود کرد. در این مراسم، عادل فردوسی‌پور تندیس بهترین بازیگر مرد را به نوید محمدزاده برای ایفای نقش در سرخپوست اهدا کرد.


بیست و یکمین جشن سینمای ایران (خانه سینما)، عصر جمعه هشتم شهریور با اجرای احسان کرمی در مرکز همایش‌های برج میلاد آغاز شد.

در ابتدای این مراسم کلیپی از درگذشتگان سینمای ایران در سال گذشته برای حضار پخش شد که در آن تصویر جمشید مشایخی و سعید کنگرانی به چشم می‌خورد.

سپس منوچهر شاهسواری، مدیرعامل خانه سینما با حضور در جایگاه، گفت: «دو نکته را لازم می‌دانم بگویم، اول اینکه نزدیک ۶۰ فیلم‌ در این دوره مورد ارزیابی قرار گرفتند، امسال ما تورم همپوشانی داریم، مشارکت داوران ما هم بیش از ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. همه افرادی که امشب جایزه می‌گیرند آرای ۴۰۰ نفر را دریافت کردند و هر برنده از دل یک رقابت تنگاتنگ بالا می‌آید.»

او ادامه داد: «نکته دیگر ما جزو مردم هستیم و جز آنان هیچ اتکایی نداریم و با نفس آن‌ها زندگی می‌کنیم، باید قدر این مردم را دانست به آن‌ها احترام گذاشت. اگر بخش کوچکی از جامعه در شرایط بدی به سر می‌برند که چندان کوچک هم نیستند باید با آن‌ها همدلانه برخورد کنیم. فقط به برکت این نفس‌هاست که صنعت تصویر ایران رشد پیدا کرده و آن‌ها باید به ما اعتبار می‌دهند و باید قدرشان را بدانیم.»

سپس نوبت به اهدای جوایز رسید و در بخش اول رامین حیدری فاروقی و مرتضی رزاق کریمی برای اهدای تندیس خانه سینما به بهترین مستند سال روی صحنه آمدند و تندیس بهترین فیلم کوتاه مستند به یاسر طالبی برای فیلم «دلبند» رسید.

همچنین تندیس بهترین فیلم بلند مستند به پیروز حناچی، شهردار تهران برای فیلم «زمستان است» رسید. او پس از دریافت جایزه بیان کرد: «از همکارانم در خانه سینما تشکر می‌کنم و یادی می‌کنم از سیف‌الله داد که بنیانگذار این برنامه بودند. فیلم «زمستان است» از آنجایی ساخته شد که من در سفری به خیابان استقلال ترکیه رفتم به این نتیجه رسیدم که این تجربه را تکرار کنم چرا که ما هم خیابان لاله‌زار را داریم که قدیمی‌ترین خیابان تهران است. تلاش بر این بود که به ارزش‌های شهرمان اشاره کنیم و تلاش بر این است که این خیابان را به شخصیت اصلی خودش که زمانی درگاه تجدد کشور بود برگردانیم.»



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی