سرگرمی

پیش‌بینی نوستراداموس: ترامپ امسال کشته می‌شود

شناسه خبر: 39525 سرویس: یاداشت ها

یک انگلیسی مدعی است که بر اساس متون نوستراداموس دونالد ترامپ در سال جاری ترور می‌شود. همچنین یک جنگ بزرگ در خاورمیانه رخ خواهد داد


نوسْتْراداموس با نام واقعی میشِل دو نُسْتْرِدام عطار و پیشگوی قرن شانزدهمی اهل فرانسه است که پیشگویی بسیاری از حوادث و جنگها به وی منسوب شده‌است.

برخی مردم نام نوستراداموس را با افسانه سرایی مربوط می‌سازند و برخی دیگر او را بزرگترین غیب گویی می‌دانند که آتش سوزی لندن، انقلاب فرانسه ، به قدرت رسیدن هیتلر، قتل کندی و حتی اعمال تروریستی 11 سپتمبر را پیشبینی کرده است.

وبگاه انگلیسی اکسپرس در خبری مدعی شده که طبق ادعای یک نماد شناس و روانشناس به نام کریگ پارکر، نوستراداموس پیش بینی هایی را برای سال 2019 داشته است.

پارکر مدعی است که بر اساس متون نوستراداموس دونالد ترامپ در سال جاری ترور می‌شود. همچنین یک جنگ بزرگ در خاورمیانه رخ خواهد داد و تغییراتی در زمینه روابط با روسیه به وقوع خواهد پیوست.

پارکر همچنین در گفتگو با اکسپرس گفته که به غیر از این حوادث، در سال جاری روابط غرب و پوتین تغییر خواهد کرد.

آیا پیش بینی‌های نوستراداموس قابل اعتنا است؟

در مورد دعاوی پارکر و خود نوستراداموس شک و شبهه های بسیاری وجود دارد. طرفداران نوستراداموس معتقدند او حوادثی مانند ظهور هیتلر در سال 1932، آتش سوزی مهیب لندن در سال 1666 و وقایعی مثل ظهور و سقوط صدام در عراق را پیش بینی کرده است.

آنچه نوستراداموس را بیش از پیش مشهور کرد، پیش بینی مرگ هنری دوم(پادشاه فرانسه) بود. پادشاه فرانسه در 10 جولای 1559 از دنیا رفت. دقیقا 4 سال قبل از این حادثه، نوستراداموس این واقعه را پیش بینی کرده بود.

اما منتقدان نوستراداموس می‌گویند که او بسیار گنگ و مبهم حرف زده و وقایع بالا فقط برداشتهایی کلی از حرفهای او هستند. این افراد معتقدند که وقتی یک شخص مبهم و دوپهلو حرف می‌زند هر برداشتی از آن می‌توان داشت و این برداشتها به هیچ وجه علمی و منطقی نیستند.

در مقابل، طرفداران سرسخت نوستراداموس می‌گویند که یک سری اصول بر نوشته هایش نوستراداموس حاکم است و او به هیچ وجه بدون قاعده حرف نزده. اینها تاکید دارند که اگر قواعد و قوانین کد گذاری نوشته های او شناخته شود، می‌توان معنای کلام او و پیش بینی‌هایش را فهمید.

در مقابل این رای، مخالفان تاکید دارند که هنوز این کد گذاری کشف نشده و پیش‌بینی های بیرون آمده از نوشته های این فرد چیزی جز یک سری حدس و گمان نیست. به طور مثال او در مورد سال 1789 که مصادف با انقلاب فرانسه است، نوشته در این سال آهنگها، شعارها و مطالبات از سمت بردگان و ظلم دیدگان شنیده می‌شود. این سخن بسیار کلی است. تقریبا می‌دانیم از قرن 16 تا قرن 20 هر سال یک شورش کوچک یا بزرگ دهقانی یا کارگری در سراسر کشورهای اروپایی به وقوع پیوسته و لذا نمی توان حکمی دقیق از این نوشته کوتاه بیرون آورد.





منبع: اکسپرس



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی