ویلموتس:‌ تیم ملی با گلزنی مورد احترام مردم قرار می‌گیرد

شناسه خبر: 39546 سرویس: ورزشی

مارک ویلموتس سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد تا تیمش با ارایه بازی‌های هجومی و گلزنی مورد احترام مردم قرار گیرد.


ویلموتس که امروز (سه شنبه ۱۲ شهریورماه) در نشست صمیمانه مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با کادرفنی تیم ملی فوتبال سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: فرصت کافی در اختیار بازیکنان جوان قرار خواهم داد و دوست دارم که تیم ملی با بازی خوب و هجومی که نتیجه آن گلزنی است مورد احترام وعلاقه بیشتر مردم قرار گیرد.

این سرمربی بلژیکی ادامه داد: ما می خواهیم بازی را به حریفان تحمیل کنیم نه اینکه اسیر بازی آنان شویم و نگرش ما علاوه بر برنامه‌های کوتاه مدت، چشم انداز بلند مدت است. در این راستا تیم‌های باشگاهی و لژیونرها را هم زیر نظر دارم.

مارک ویلموتس اردیبهشت ماه به طور رسمی هدایت تیم ملی را به عهده گرفت و قرار است تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی قطر هدایت این تیم را همراهی کند.

پس از ناکامی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های ۲۰۱۹ دوران هشت ساله همکاری ا یران با کارلوس کی روش پرتغالی پایان یافت و انکه نام چند سرمربی از جمله یولین لوپتگی و برانکو ایوانکوویچ برای همکاری با تیم ملی مطرح شد عاقبت فدراسیون با این سرمربی به تفاهم و امضای قرارداد رسید.


ویلموتس در زمانی که خود بازیکن بود، یکی از بهترین های بلژیک و حتی فوتبال اروپا محسوب می شد و عملکرد خاطره انگیزی در تیم ملی بلژیک در جام جهانی ۱۹۹۴ و باشگاه شالکه آلمان و بوردو فرانسه داشت.
او ۷۰ بار پیراهن تیم ملی کشورش را بر تن کرد و ۲۸ گل به ثمر رساند و چند سال نیز کاپیتان این تیم بود.
وی از سال ۲۰۰۳ وارد عرصه مربیگری شد و در تیم های شالکه، سنت ترویدنس و تیم ملی بلژیک به عنوان دستیار فعالیت کرد.
ویلموتس سال ۲۰۱۲ سرمربی تیم ملی بلژیک را به عهده گرفت و توانست تیم پرستاره بلژیک را از رنکینگ چهل و چهارم رتبه فیفا به جایگاه دوم رسانده و در طول ۵۱ بازی به همراه بلژیک، ۳۴ برد، ۸ تساوی و ۹ باخت به دست آورد، اما نتوانست این تیم پرامید را در جام جهانی ۲۰۱۴ و یورو ۲۰۱۶ به موفقیت رسانده و برکنار شد.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی