خانواده

آیا من و همسرم دچار طلاق عاطفی شده‌ایم؟

شناسه خبر: 43624 سرویس: اجتماعی

مهم ترین نکته ای که توجه به آن می تواند مانع از بروز بسیاری از جدایی های عاطفی شود این است که همسران در شناخت و برطرف کردن نیازهای عاطفی یکدیگر، ناموفق هستند.


طلاق خاموش یا همان طلاق عاطفی واژه ای است که امروز ه زوجین بسیاری را درگیر خود کرده است در طلاق عاطفی زوج ها زیر یک سقف زندگی می کنند اما پیوندهای عاطفی شان متزلزل و ناپایدار است و دیگر برایشان اهمیتی ندارد که در درون دیگری چه می گذرد و همسرشان با چه مشکلاتی دست وپنجه نرم میکند. اگر می خواهید درباره ی نشانه های طلاق عاطفی بدانید با ما همراه شوید.

نشانه های طلاق عاطفی
1-کاهش چشمگیر وقت گذاشتن برای همدیگر.
2- کاهش وابستگی ها و گیرایی های همسران در رابطه با همدیگر
3- افزایش سرگرمیهای برون زناشویی و تمرکز بر مسائل بیرون از خانواده
4- فاش شدن رازها و اشتباهات همسران در بیرون از خانواده .
5- عدم استفاده از راهبردها حل مسئله.
6- کاهش میزان نوازش کلامی، جسمی و روابط جنسی که منجر به از دست دادن روابط عاطفی و وفاداری و زمینه ساز روابط فرا زناشویی خواهد شد.

7- عدم اعتماد همسران به یکدیگر در حل مشکلات و یاس و نامیدی در حل مسائل. که منجر به ادامه مشاجره در خانواده میشود.
8-وقت گذاشتن بیش از اندازه برای فرزندان و غافل شدن از روابط بهینه زناشویی که منجر به تشکیل ائتلافی علیه همسر دیگر میشود.
9- به رخ کشیدن اشتباهات، فاجعه آمیز کردن مسائل کوچک و سرزنش کردن همدیگر.
10- پرداختن به مسائل گذشته به جای اندیشیدن به مخاطرات پیش رو.
11-کاهش شور و هیجان در زندگی.
12-پرداختن به سریال ها و برنامه های تلویزیون به جای صرف وقت برای همدیگر.
13- عدم پذیرش مشکل یا ماندن در وضعیت سکوت.

راهکارهایی برای جلوگیری از طلاق عاطفی
مهم ترین نکته ای که توجه به آن می تواند مانع از بروز بسیاری از جدایی های عاطفی شود این است که همسران در شناخت و برطرف کردن نیازهای عاطفی یکدیگر، ناموفق هستند.

به طور کلی می توان گفت نیازهای اساسی که برای مردان تعریف شده است عبارت است از:

حمایت خانوادگی، تحسین، همراهی در تفریحات و … در مقابل نیازهای اساسی که برای زنان تعریف می شود عبارت است از:محبت، گفت وگو، صداقت و روراستی، حمایت مالی و تعهد خانوادگی.

حال و با توجه به این که تفاوت زیادی در نیاز های مردان و زنان دیده می شود، لذا به وجود آمدن مشکل و سازگاری میان آن ها زیاد تعجب آور نیست.

شاید مردی به راستی به همسرش علاقه داشته باشد و فکر کند که نیازهای همسرش را برآورده کرده است، اما مشکل اینجاست که او تصور می کند نیازهای همسرش مانند نیازهای خودش است و لذا در این مسیر ناکام می ماند. این مطلب درباره زنان نیز صدق می کند.





منبع: نمناک



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی