راکت ایرانی که باعث وحشت اسرائیل شده/ ادعای یک سایت صهیونیست: ایران از عراق می‌تواند تل آویو را هدف قرار دهد

شناسه خبر: 46832 سرویس: آموزشی

بعد از جریانات اخیر و شکست ائتلاف آمریکا در خلیج فارس از جناح عربستان و به خصوص شکست نسبی نتانیاهو در انتخابات، بسیاری از رسانه‌های صهیونیست به شدت از توان نظامی ایران احساس خطر کرده و گزارشهایی را در این رابطه نوشتند.


انتخابات اسرائیل انجام شد و حزب بنیامین نتانیاهو نتوانست حداکثر آراء را به دست بیاورد. در این زمینه برخی تاکید دارند که او قادر نیست با احزاب دیگر به ائتلاف برسد(در باره احزاب مختلف رژیم صهیونیستی اینجا را بخوانید) و احتمالا رژیم صهیونیستی تا چند ماه آینده در یک بحران سیاسی قرار بگیرد. این امر باعث شده احزاب مختلف رسانه‌های صهیونیستی بر این نکته تاکید کنند که اگر احزاب به ائتلافی نرسند به زودی توسط دشمنان نابود می‌شوند.

به همین دلیل، برخی سایتهای مختلف اسرائیلی در طول این هفته و روزها بار دیگر بر توانمندی دفاعی ایران تاکید کرده و ترس و ضعف خود را در مقابل نیروهای ما به اشکال مختلف بیان کردند.

راکتی که می‌تواند تا وسط تل آویو برسد
وبگاه خبری صهیونیستی واچ جروزالیم طی خبری نسبت به راکتهای قدرتمند ایران واکنش نشان داد. طبق گفته تحلیلگر این سایت رژیم صهیونیستی مدتها است توسط راکتهای جبهه مقاومت تهدید شده و احساس خطر می‌کند. این سایت مدعی است موشکها و راکتها اکنون بیش از پیش برای اسرائیل خطر آفرین شده اند.

این موشکها به خصوص از اطراف کرانه باختری رود اردن و شهر طولکرم شلیک شده و علاوه بر اینکه قادر به تهدید مرکز تل آویو است، به علت موقعیت ساحلی و پرجمعیتی کرانه باختری می‌تواند به شدت به صهیونیستها آسیب بزند. این سایت اسرائیلی تاکید دارد که طولکرم در 34 کیلومتری تل آویو واقع است و کاملا به مناطق ساحلی پرجمعیت اسرائیل احاطه دارد.

واچ جروزالیم مدعی است که جنبش جهاد اسلامی فلسطین اکنون در این منطقه فعال شده و با راکتهایی که دارد قادر است اسرائیل را هدف قرار دهد. چرا که از طرفی با حضور در غزه جنوب اسرائیل را در تسلط دارد و از طولکرم هم شمال اسرائیل را. بنابراین، زین پس هیچ منطقه ای از فلسطین اشغالی در امان نخواهد بود. این سایت مدعی است این راکتها برد 37 کیلومتری دارند و به راحتی می‌توانند تل آویو را هدف قرار دهند.

این سایت اسرائیلی مدعی است جنبش جهاد اسلامی که اکنون بیش از گذشته در کرانه باختری در حال قدرت گیری است، توسط ایران حمایت می‌شود و به راکتهای ساخت ایران هم مجهز است. واچ جروزالیم به نقل از برخی سایتهای صهیونیستی مدعی است جهاد اکنون 8 هزار راکت در اختیار دارد که با 6 هزار فایتر و 8 هزار کوماندو اش نیروی خطرناک و قدرتمند ساخته است.


این سایت در ادامه تاکید دارد که همین الان نیمی از سرزمینهای اشغالی در تیررس نیروهای جهاد اسلامی است و دیر یا زود این مناطق بیشتر هم می‌شود.

واچ جروزالیم که یکی از ویگاههای خبری تندرو صهیونیستی است با نقد بر محافظه کاران مدعی است ترس و عدم اقدام جدی اسرائیل باعث شده ایران هر روز نفوذش را در منطقه بیشتر کند و به زودی بیش از نیمی از اسرائیل را تحت قدرت خود می‌گیرد.

ایران می‌تواند از وسط بغداد اسرائیل را هدف قرار دهد
همانطور که گفته شد بعد از جریانات اخیر و شکست ائتلاف آمریکا در خلیج فارس از جناح عربستان و به خصوص شکست نسبی نتانیاهو در انتخابات، بسیاری از رسانه‌ها و سایتهای صهیونیست به شدت از توان نظامی ایران احساس خطر کرده و گزارشهای بسیاری را در این رابطه نوشتند. یک سایت دیگر دبکا فایل است. دبکا فایل که یک وبسایت اطلاعاتی نظامی اسرائیلی مستقر در شهر اورشلیم است اخیرا در گزارش با اعلام اینکه سیستم موشکی ایران به توان عجیبی رسده است ادعا کرد سیستم موشکی ایران اکنون در بغداد قرار گرفته و این سیستم قادر است نقاط مختلف اسرائیل را هدف قرار دهد.

این سایت مدعی است نیروهای سپاه و موتلف ایران اکنون در منطقه شیخ مظهر عراق قرار گرفته اند. این منطقه حدود 1200 کیلومتر از فلسطین اشغالی فاصله دارد. با این حال برد برخی موشکهای بالستیک ایران بیش از 2 هزار کیلومتر است و به همین دلیل، به راحتی می‌تواند شهرهای مختلف اسرائیل را هدف قرار دهد.

این سایت تحلیلی به خصوص بر توانمندی سامانه موشکی باور 373 تاکید دارد که نمونه پیشرفته اس 300 روسیه است



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی