تیم ملی ایران در حالی فردا به مصاف یمن خواهد رفت که هنوز خبری از ترکیب اصلی کی روش برای این بازی از اردوی تیم ملی به گوش نرسیده است.

ترکیب احتمالی تیم ملی برابر یمن/ یک مهاجم و شش بازیکن با فاز تهاجمی

شناسه خبر: 5033 سرویس: ورزشی

در حالی تیم ملی ایران فردا در اولین دیدار خود در جام ملتهای آسیا به مصاف یمن می رود که شاگردان کی روش در گروه D رقابت ها با تیم های یمن، ویتنام و عراق همگروه هستند. این در حالی است که هنوز خبری از ترکیب تیم ملی از اردوی ملی پوشان درز نکرده و همه منتظر ترکیب مدنظر سرمربی پرتغالی برای دیدار نخست هستند.


در حالی تیم ملی ایران فردا در اولین دیدار خود در جام ملتهای آسیا به مصاف یمن می رود که شاگردان کی روش در گروه D رقابت ها با تیم های یمن، ویتنام و عراق همگروه هستند. این در حالی است که هنوز خبری از ترکیب تیم ملی از اردوی ملی پوشان درز نکرده و همه منتظر ترکیب مدنظر سرمربی پرتغالی برای دیدار نخست هستند. کارلوس کی روش در آخرین بازی دوستانه تیم ملی در برابر قطر ایران را با این ارنج به میدان فرستاد: علیرضا بیرانوند، سید مجید حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، وریا غفوری، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، کریم انصاری فرد، مهدی طارمی، وحید امیری، سامان قدوس و سردار آزمون.

در سال های اخیر و طبق نظر کی روش، همیشه بهترین ارنج در آخرین بازی دوستانه به دست می آید به خصوص نتیجه ای که در پایان این بازی به دست آمد یک نتیجه خوب بود.

عملکرد خوب ترکیب اولیه تیم ملی در بازی دوستانه با قطر؛ حالا خیلی ها می گویند تیم ملی با ترکیبی که در بازی با قطر به میدان رفت بازی را یمن را آغاز می کند. در این ترکیب کریم انصاری فرد در کنار امید ابراهیمی زوج جلو خط دفاعی را تشکیل می دادند. این چیز تازه ای نیست به این خاطر که کریم انصاری فرد در جام جهانی و در بازی با مراکش هم به عنوان هافبک دفاعی تیم ملی به میدان آمده بود.



حضور مهدی طارمی در بال راست قابل پیش بینی است به این خاطر که علیرضا جهانبخش به طور قطع در بازی با یمن غایب خواهد بود و از سویی کاملا طبیعی است کارلوس کی روش برای پست پلی میکر سامان قدوس را به مسعود شجاعی و اشکان دژاگه ترجیح دهد به این خاطر که سامان به مراتب روزهای بهتری را به نسبت این دو بازیکن در آمیان داشت. وحید امیری که همیشه مهره قابل اعتماد کی روش در پست بال چپ است و هم چنین امیدهای کارلوس کی روش در نوک خط حمله به سردار آزمون است. مهاجمی که هم روی زمین خوب کار می کند و هم روی هوا.

ترکیب تیم ملی در سایر پست ها همانی است که انتظار می رفت. برای خط دروازه هیچ کس بهتر از علیرضا بیرانوند نیست و زوج مجید حسینی و مرتضی پورعلی گنجی در قلب خط دفاعی قابل اطمینان است. به مراتب احسان حاج صفی برای بازی در پست مدافع چپ باتجربه تر از میلاد محمدی است و البته بازی وریا به جای رامین رضاییان در پست دفاع راست تغییرعجیبی نیست. به این خاطر که از وریا هم بازی های خوبی در این پست در استقلال دیدیم و رضاییان هم پس از جام جهانی مدتها از شرایط بازی به دور بود.

اگر چه تیم ملی در بازی با قطر با سیستم 1-3-2-4 بازی کرد اما در فاز حمله بسیار پر رنگ بازی می کرد. به این خاطر که از دو هافبک دفاعی یکی به حمله اضافه می شد. هم چنین یکی از بین دو مدافع کناری. مثلث حمله یعنی سردار، طارمی و امیری فوق العاده عطش گلزنی دارند و باید به این نکته به صراحت اشاره کرد که سامان در فاز حمله مهره اثرگذاری و البته گلزنی بشمار می رود. 6 بازیکن در فاز حمله می تواند تیم ملی را به اهداف تهاجمی اش برساند و با توجه به رضایت کی روش از عملکرد تیم در بازی به قطر به نظر می رسد ترکیب تیم ملی در بازی با یمن همان ترکیب بازی با قطر باشد.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی