تاریخ‌سازی تیم ملی فوتبال ساحلی با قهرمانی در جام بین قاره‌ای

شناسه خبر: 53183 سرویس: ورزشی

ساحلی ‌بازان ایران با شکست اسپانیا برای سومین بار قهرمان جام بین قاره‌ای شدند و توانستند در کنار برزیل و روسیه به پرافتخارترین تیم تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شوند.


تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در دیدار نهایی مسابقات جام بین قاره‌ای از ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه در ساحل کایت دوبی به مصاف تیم ملی اسپانیا رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر سه از حریف خود گذشت و به عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات دست پیدا کرد.

در وقت اول شاگردان عباس هاشم‌پور صاحب توپ و میدان بودند. محمد احمدزاده بازگشت باشکوهی به تیم داشت و توانست گل نخست را از روی ضربه ایستگاهی به ثمر برساند. در ادامه سعید پیرامون با یک شوت غیر قابل مهار گل دوم را وارد دروازه لاروخا کرد. یک بار هم تیر دروازه حریف به صدا درآمد اما پس از آن نوبت به اسپانیا رسید تا به بازی برگردد. آنها یکی از گل‌های خورده را جبران کردند و با روحیه فراوان در ثانیه‌های پایانی فشار آوردند و توانستند توسط ادورادو در فاصله ۲۲ ثانیه تا پایان کار را به تساوی بکشانند. وقت اول با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ به اتمام رسید.

در وقت دوم و در همان دقایق ابتدایی ایران صاحب یک ضربه پنالتی شد اما محمد علی مختاری نتوانست در دوئل با گلر اسپانیا موفق شود. لحظاتی بعد پنالتی برای لاروخا گرفته شد و بازیکن این تیم توانست بر خلاف جهت حرکت بهزادپور گل سوم را به ثمر برساند. حملات ایران بعد از این گل شدت گرفت و در فاصله حدود پنج دقیقه تا پایان، حرکت گروهی محمد احمدزاده و معصومی‌زاده منجر به گلزنی مختاری شد تا بازهم ۲ تیم به تساوی برسند. سپس حمید بهزادپور مانند دیدار مقابل امارات در نقش گلزن ظاهر شد و توانست با یک شوت بیرون پای فوق‌العاده، گل چهارم را وارد دروازه همتای خود، پابلو کند. در پایان وقت دوم ایران با نتیجه چهار بر سه از حریف خود پیش افتاد.


در وقت سوم و در دل فشار شدید اسپانیایی‌ها برای جبران عقب‌ماندگی، پاس عالی حمید بهزادپور با قیچی برگردان کم‌نقص محمد احمدزاده همراه شد و گل دوم کاپیتان ایران در این مسابقه و گل چهارمش در این جام به ثمر رسید تا ملی‌پوشان در آستانه قهرمانی قرار بگیرند. احمدزاده چند ثانیه بعد از گلش، به دلیل اعتراض به داور در فاصله چند ثانیه کارت زرد و سپس قرمز گرفت و از زمین اخراج شد. ۲ دقیقه سخت با یک بازیکن کمتر به سلامت گذشت و در ادامه بازهم این محمد معصومی‌زاده بود که روی پاس مسیگر گل ششم و تیر خلاص را به پیکره اسپانیا وارد کرد.

این سومین قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام بین قاره‌ای بود. شاگردان عباس هاشم‌پور حالا در کنار برزیل و روسیه بیشترین قهرمانی را در تاریخ این رقابت‌ها مال خود کرده‌اند. ساحلی‌بازان برای رسیدن به این جام، از سد تیم‌های مکزیک، مصر، روسیه، امارات و اسپانیا گذشتند و از عنوان سال قبل خود دفاع کردند.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی