قطعی اینترنت در این مدت و مشکلات و خسارات آن

شناسه خبر: 54259 سرویس: تکنولوژی

یک هفته است اینترنت در کشور قطع شده و اگر چه از روز گذشته بازگشت به فضای نت شروع شده اما روند آن بسیار کند است و هنوز به مودم های خانگی محدود است


قطع شدن اینترنت بنا بر آنچه در خبرها آمده، خساراتی را به بار آورده است که برخی از آنها را مرور می کنیم:

- قطع اینترنت باعث تعطیلی برخی از آژانس‌های هواپیمایی در ایران شده است.
- قطع بودن اینترنت باعث دلسردی جوانان از کسب و کار می شود؛دلسردی از کار باعث مهاجرت جوان‌ها و خارج شدن سرمایه ها از کشور می شود.
- قطع اینترنت باعث کساد در بازار سینماها در ایران شده است؛فروش آن ها ۸۰٪ کاهش داشته است.
- قطع اینترنت باعث تعطیلی اکثرا صرافی ها و همچین کارگزاران بورس ایران شده است.
- خسارات وارده بر استارت‌آپها مبلغ وحشتناکی که قابل جبران نیست.
- زیان صنعت قطعه‌ سازی در پی قطع اینترنت؛بی‌اعتمادی شرکای خارجی با تاخیر در نقل‌وانتقالات بانکی.
- قطع اینترنت باعث کاهش ۶۰ درصدی فروش فیلم‌ها در سراسر کشور شد.
- خسارت تخمین زده نت بلاک از هر روز قطعی اینترنت در ایران مبلغ سرسام‌ آور ۳۶۹ میلیون دلار آمریکا معادل ۴۳۰۰میلیارد تومان است.

این در حالی است که دیروز صبح در کانال های خبری،خبر اتصال اینترنت رو اعلام کردند و تا الان فقط ۱۵ درصد به سختی توانسته اند متصل شوند.



هشدار انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران درباره افزایش محدودیت رسانه‌های داخلی ایران


انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران ضمن "بحران‌زا و ضد منافع ملی" خواندن سیاست‌های رسانه‌ای حکومت در ایران،‌ نسبت به افزایش محدودیت‌ بر رسانه‌های داخلی هشدار داد.

در بیانیه‌ این انجمن که امروز منتشر شد آمده که محدودیت اینترنت و رسانه های داخلی ایران "بار دیگر شبه ‌رسانه‌های فضای مجازی و فرامرزی را تبدیل به مرجع اصلی اطلاع‌رسانی برای مردم کرد."

این انجمن همچنین از آنچه که "بی‌تفاوتی رسانه‌های داخلی نسبت به وقایع روزهای اخیر" خواند، انتقاد کرده و نوشته است: "اخبار را آن‌چنان در لابلای صفحات دفن می‌کنند که از دید مخاطب به سانسور و لاپوشانی حقیقت متهم می‌شوند."

این گروه از دولت ایران خواست که با رفتارهای خود بیش از این تیشه به ریشه رسانه های داخلی و ثبات و امنیت جامعه نزند."


قطع اینترنت باعث کاهش ۶۰ درصدی فروش فیلم‌ها در سراسر کشور شد

درباره ضرر قطع اینترنت بر فروش فیلم ها روایت دیگری نیز وجود دارد. خبرگزاری ایلنا گزارش کرده که بررسی میزان فروش فیلم ها در هفته گذشته حاکی است که قطع اینترنت تاثیر مستقیمی بر فروش فیلم داشته بطوری که فروش فیلم ها از ۲۴ تا ۳۰ آبان، "۶۰ درصد" کاهش داشته است.

براساس این گزارش فروش فیلم های در حال اکران از ۱۸ الی ۲۳ آبان در سراسر کشورحدود ۶ میلیارد تومان بود، اما در هفته ای که اینترنت قطع بود از ۲۴ الی ۳۰ آبان کل فروش به ۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان در کل کشور رسید.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی