مازندران/کشاورزی

پرداخت غرامت به سیل زدگان خسارت‌ دیده کشاورزی در ساری

شناسه خبر: 59431 سرویس: استانها

مدیر جهاد کشاورزی ساری با بیان اینکه در سیل اوخر اسفند ماه سال ۹۷ و ابتدای امسال بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر خسارت دیدند، گفت: بیش از 44 میلیارد تومان به‌صورت بلاعوض و تسهیلات به کشاورزان مرکز استان اختصاص یافته است.


بارش روزهای پایانی سال گذشته که موجب شد مردم شادی عید را درک نکنند و سفره‌های هفت‌سین‌شان زیر انبوهی از گل و لای مدفون شود را فراموش کنند، امسال برخی از مردم مازندران سفره عیدشان تنها یک سین داشت آن هم سیل؛ سیلی که در یک لحظه تمام آرزوهایشان را نقش بر آب کرد.

موضوعی که در سیل امسال مورد توجه بود، سیل مهربانی بود و مردم نشان دادند هر اتفاق و حادثه‌ای که پشت هم هستند و تا خیال‌شان راحت نشود تنهایشان نخواهد گذاشت.

مازندران استان کشاورزی است و در این سیل نیز کشاورزانی که زمین‌هایشان را برای کمک به مشکلات کم‌آبی آماده کردند تا بتوانند بذرهای برنج را در دل زمین بنشانند تمام رنج‌شان زیر انبوهی از گل مدفون شد به‌طوری‌که خبری از زمین آماده برای کشت نبود و دوباره بعد از سیل مجبور شدند زمین‌هایشان را آماده کنند، البته دردسرهای باغداران و درختانی که زیر انبوه گل و لای بی ثمر شدند کم نبوده است.

مدیر جهاد کشاورزی ساری درباره آخرین وضعیت خسارت‌دیدگان سیل اسفند ماه سال گذشته، اظهار کرد: تمامی غرامت خسارت‌دیدگان سیل اسفند ماه تا تاریخ ۱۴ آذر ماه امسال پرداخت شد.

رضا پورفلاح با بیان اینکه در سیل اسفند ماه سال ۹۷ بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر خسارت دیدند، افزود: این بهره‌برداران در بخش‌های مختلف کشاورزی،باغبانی، دام و طیور و آبزیان بودند.

وی با اعلام اینکه در این مدت بیش از ۱۷ میلیارد تومان به‌صورت بلاعوض به خسارت‌دیدگان پرداخت شد، اضافه کرد: همچنین بیش از ۲۷ میلیارد تومان به‌صورت تسهیلات به کشاورزان مرکز استان اختصاص یافت که برای دریافت آن به بانک‌ها معرفی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی ساری تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد تسهیلات بانکی در امور زراعت توسط کشاورزان دریافت شد که با یک سال تنفس بهره چهار درصد و چهار سال بازپرداخت بوده است.

پورفلاح ادامه داد: تسهیلات در بخش باغبانی نیز با دو سال تنفس، هفت سال بازپرداخت و سود چهار درصد قرض‌الحسنه در اختیار باغداران قرار گرفت.

وی در پایان گفت: ۳۰ درصد خسارت سیل اسفند ماه سال گذشته به شهرستان ساری وارد شد.


منبع:فارس




مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی