مازندران

یک دهه وعده چهاربانده کردن محور هزار/ آیا اسلامی می‌تواند پروژه نیمه‌تمام بهبهانی را تکمیل کند؟

شناسه خبر: 59451 سرویس: استانها

وعده چهاربانده کردن محور هراز از دوره وزارت راه و شهرسازی بهبانی آغاز و به مدیریت محمد اسلامی در این وزارت‌خانه رسیده است و قول داده شد که این پروژه سال آینده به اتمام برسد.


مازندرانی‌ها هر وقت چشم به رسانه دوختند خبر چهاربانده کردن محور هراز از جلوی چشمان‌شان رژه می‌رود.

با جست‌وجوی کوچک در فضای مجازی خبرهای متعددی درباره چهاربانده کردن محور هراز در دسترس قرار دارد.

هر دولتی که بر مسند قدرت گرفت زمان‌های متعددی درباره بهره‌برداری کامل محور هراز مطلبی را مطرح کرد.

قدیمی‌ترین خبر درباره چهاربانده کردن محور هراز مربوط به دوره وزارت راه و شهرسازی بهبهانی و آخرین خبرها هم مربوط به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی است.

بهبانی در سال ۸۹ قول داده بود که عملیات چهاربانده کردن محور هزار تا سال ۹۱ به اتمام می‌رسد، بهبهانی زمان این قول را داد که تازه ۳۰ کیلومتر از این محور به اذعان خودش چهاربانده شده بود.

عمر مدیریتی بهبهانی به تکمیل و بهره‌برداری پروژه چهارخطه کردن محور هراز قد نداد و جایش را به نیکزاد داد.

بیشتر تمرکز مدیریتی نیکزاد روی ساخت و ساز در مسکن بوده و اخبار چندانی از فعالیت و بهسازی محور هراز در این دوره چندان منتشر نشده است.

اطلاعات چندانی درباره فعالیت نیکزاد در ارتباط با بهسازی محور هراز در دست نیست به این دلیل که بیشتر فعالیت‌های اجرای نیکزاد صرف امور مسکن مهر شده بود، اقداماتی که منجر به خانه‌دار شدن بسیار از مردم شده است.

پس از نیکزاد؛ عباس آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی زمام امور را در دست گرفت و خبرهای متعددی درباره افتتاح و بهره‌برداری پروژه چهارخطه کردن محور هراز منتشر می‌شد.

با توجه به قول‌های بسیار زیاد درباره چهارخطه کردن این محور اما هیچکدام از این قول‌های منجر به افتتاح قطعی این پروژه نشده است.

در دولت تدبیر و امید چندباره وعده بهره‌برداری از پروژه چهاربانده کردن محور هراز منتشر شده است.

عباس آخوند سرمدار وعده چهاربانده کردن محور هزار است و از زمانی که مسؤولیت را در دست گرفت چندین بار در این ارتباط وعده داده است.

وعده‌های آخوندی درباره تکمیل و بهره‌برداری پروژه چهاربانده کردن محور هراز دستمایه خبرهای نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی و حسن روحانی در سفر انتخاباتی به مازندران قرار گرفته بود.

پس از اتمام مدیریت عباس آخوندی و کسب کرسی وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی پروژه نیمه‌تمام محور چهاربانده هراز را در دست گرفت و یک بار برای بهره‌برداری از چهاربانده کردن ۱۰ کیلومتر از محور هراز به این استان سفر کرده بود.

در روزهای اخیر دوباره بحث بهره‌برداری چهاربانده کردن محور هراز از سوی سیدمحمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران مطرح شده است و اعلام شد که ۱۰ کیلومتر دیگر از این محور تا پایان سال به‌ بهره‌برداری می‌رسد.

زمان تکمیل و بهره‌برداری کامل این پروژه توسط محمد اسلامی وزیر فعلی راه و شهرسازی پایان سال ۹۹ مطرح شده است.

با توجه به وضعیت اعتباری سال آینده و مشکلات اقتصادی که وجود دارد بعید به نظر می‌رسد این پروژه در سال آینده تکمیل و بهره‌برداری شود.

هرچند مردم مازندران به تاخیرهای طولانی مدت در پروژه‌های راه عادت کردند، پروژه ساری ـ تاکام از آن دست پروژه‌های است که تاکنون بیش از ۱۶ سال زمان برده است و قول بهره‌برداری این پروژه پایان سال جاری داده شده است.



منبع:فارس



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی