آغاز بارش برف و باران در آسمان مازندران/ پرهیز از ترددهای غیرضروری در ارتفاعات

شناسه خبر: 60512 سرویس: آموزشی

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: آسمان مازندران به‌صورت ابری همراه با بارش باران، بارش برف در ارتفاعات، وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.


احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی روزهای آینده آسمان مازندران، اظهار کرد: از اواخر دوشنبه‌شب بارش‌ها به‌تدریج از سمت غرب مازندران آغاز می‌شود.

وی افزود: آسمان مازندران به‌صورت ابری همراه با بارش باران، بارش برف در ارتفاعات، وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه این سامانه بارشی روز چهارشنبه از آسمان مازندران به‌تدریج خارج می‌شود، تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای پنج‌شنبه تا شنبه هفته آینده جو پایداری همراه با افزایش نسبی دما در آسمان مازندران مستقر می‌شود.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران فردا به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

هشدار درباره پرهیز از ترددهای غیرضروری

مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز با هشدار درباره پرهیز از ترددهای غیرضرور در ارتفاعات مازندران، اظهار کرد: از بامداد تا صبح چهارشنبه باتوجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران، بارش برف 10 تا 40 سانتی‌متری و مه‌آلودگی در ارتفاعات استان و کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما؛ جاده‌های استان لغزنده و با کاهش دید پیش‌بینی می‌شوند که موجب اختلال در تردد خواهد شد.

علی‌اصغر احمدی افزود: لازم است در این مدت رانندگان از ترددهای غیرضروری در جاده‌های استان خودداری کرده و وسایل نقلیه خود را به سیستم گرمایشی و زنجیر چرخ مجهز کنند.

وی با تاکید بر اینکه دامداران و ساکنان بومی از نگهداری دام‌ها در حاشیه رودخانه‌ها و دهانه مسیل‌ها پرهیز کرده و دام‌ها را در مناطق امن هدایت کنند، خاطرنشان کرد: همچنین کوهنوردان نیز از صعود به قلل مرتفع استان در شرایط نامناسب جوی خودداری کنند.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی