سیستان و بلوچستان

امدادرسانی به سیل‌زدگان در قالب ۶۰ سورتی پرواز هوانیروز ارتش

شناسه خبر: 60930 سرویس: استانها

فرمانده هوانیروز ارتش از اجرای ۶۰ سورتی پرواز برای امداد رسانی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی روز شنبه اظهار داشت: تعداد ۶ فروند بالگرد هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان حضور دارند.
فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه تخریب پل‌های ارتباطی، مسدود شدن راه‌ها و معابر و آب گرفتگی راه‌های زمینی موجب شد تا امدادرسانی به صورت هوایی انجام شود، بیان کرد: بالگردهای هوانیروز ارتش با ۶۰ سورتی پرواز در قالب ۵۰ ساعت نفر در مناطق صعب العبور خدمات ارزنده‌ای به مردم منطقه ارائه کرده است.
امیر قربانی تاکید کرد: در حال حاضر کمک‌های مردمی، هلال احمر، ارتش و لوازم بهداشتی و دارویی را به مناطق صعب‌العبور منتقل می‌کنیم و تا زمانی که نیاز باشد در منطقه حضور خواهیم داشت.
قربانی ادامه داد: در حال حاضر پایگاه هوانیروز کرمان در آماده‌باش کامل قرار دارد و چنانچه نیاز به بالگردهای بیشتری باشد بلافاصله به مناطق سیل‌زده اعزام خواهد شد.
رییس جمهوری صبح امروز شنبه به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان، بررسی روند امداد رسانی و حل مشکلات سیل زدگان وارد چابهار شد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی بلافاصله پس از ورود به فرودگاه کنارک، از طریق بالگرد عازم مناطق سیل‌زده شد تا ضمن بازدید از این مناطق، از نزدیک در جریان روند امداد رسانی و اقدامات انجام شده در این زمینه قرار گیرد.
دکتر روحانی در سفر یک روزه خود به استان سیستان و بلوچستان علاوه بر بازدید از مناطق سیل زده، در جلسه ستاد مدیریت بحران استان نیز شرکت می کند.

رییس دفتر رییس جمهوری و وزرای کشور، راه و شهرسازی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، رییس جمهوری را در بازدید از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان همراهی می کنند.
بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.
شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.
در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

منبع:ایرنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی