مازندران

۱۱۴ هزار رای اولی در مازندران

شناسه خبر: 67262 سرویس: استانها

دبیر ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت که در انتخابات روز دوم اسفند ماه مجلس ۱۱۴ هزار و ۷۰۸ نفر واجد شرایط برای نخستین بار پای صندوق‌های رای خواهند رفت.


مهدی محمدی افزود : حدود پنج درصد از مجموع واجدین شرایط رای دادن در انتخابات مجلس یازدهم را رای اولی ها تشکیل می دهند.

وی گفت : از مجموع سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت مازندران ، ۲ میلیون و ۴۳۲ هزار نفر واجد شرایط سنی برای شرکت در انتخابات هستند.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مازندران از برقراری موازنه جنسیتی رای دهندگان در انتخابات پیش رو خبر داد و افزود : تقریبا ۵۰ درصد واجدین شرایط رای در مازندارن زن و ۵۰ درصد دیگر مرد هستند.

محمدی با اظهار این که آمار دقیق از جدول سنی واجدین شرایط رای در استان وجود ندارد ، گفت که در مجموع بیشتر رای دهندگان مازندرانی را جوانان و میانسالان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به افزایش جمعیت جوان رای دهنده در مازندران ، به نامزدهای انتخاباتی توصیه کرد که از تبلیغات ، شعارها و رفتار سنتی پرهیز کنند و بر اساس نیاز نسل جوان آنها را آگاه و به آنها تعهد دهند.

دبیر ستاد انتخابات مازندران تاکید کرد: طبیعی است که هرچه از آغاز نهضت انقلاب اسلامی فاصله می گیریم شاهد کاهش نسل های اولیه انقلاب هستیم که به ما این گوشزد را می کند که باید نسل جوان را جایگزین کنیم و لازمه تقویت و ایجاد امید و روحیه انقلابی در جوانان و نسل جدید ، تعهد به آنها ، میدان دادن ، گوش دادن به حرف هایشان و درک آنان و حرکت در مسیر برطرف کردن خواسته هایشان است.

محمدی افزود : تمام سرمایه انقلاب نسل جوان هستند و نامزدها نه تنها باید قدر این سرمایه را بدانند بلکه تمام تلاش آنها باید حول محور نسل جوان و هدایت و راهبری آنها باشد.

بر اساس آمارهای رسمی در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در مازندران، حدود ۲ میلیون و ۲۳۵ هزار مازنی واجد شرایط رای دهی بودند که ۷۲ درصد در انتخابات شرکت کردند.

مازندران در انتخابات مجلس دهم ۱۱۲ هزار و ۴۳ رای اولی داشت .

مازندران برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۷۱ نامزد انتخاباتی تایید صلاحیت شده داشت که تاکنون ۲۱ نفر انصراف داده و ۱۵۰ نفر باقی مانده در حال تبلیغات برای تصاحب ۱۲ کرسی از ۹ حوزه انتخابیه هستند.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی