جهانگیری: مجلس با رای بالای مردم قوی‌تر و اثرگذاری بیشتری دارد

شناسه خبر: 68289 سرویس: سیاسی

معاون اول رییس جمهوری گفت: هرچه جایگاه مجلس شورای اسلامی قوی‌تر و با پشتوانه بالاتر رای مردم انتخاب شود قدرت اثرگذاری آن بیشتر است.


«اسحاق جهانگیری» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سه خودرو جدید ساخت داخل پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان مهم تصمیم‌گیری در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: هرچه جایگاه مجلس قوی‌تر و با پشتوانه بالاتر رای مردم انتخاب شود قدرت اثرگذاری آن بیشتر است و می‌تواند برای حل مسائل کشور کارهای بیشتر و جدی‌تری انجام دهد.

معاون اول رییس جمهوری بیان کرد: مقطع فعلی به دلیل شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است.

وی گفت: مردم ایران در طول چهار دهه گذشته نشان دادند در مواقع حساس که کشور نیازمند حضور سرنوشت‌ساز آنها بوده تا پارامترهایی که باید تغییر بدهند، تغییر می دادند، همواره حضور با شکوهی داشتند و الان هم نیاز به حضور مردم است و ان‌شاءالله انتخابات دوم اسفند(روز جمعه) با حضور خوب مردم برگزار شود تا با شکل گیری مجلس قوی برای حل مشکلات کشور گام‌های جدی‌تری برداشت.

جهانگیری درباره روند بررسی صلاحیت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های قانون اساسی گفت: الان دیگر زمان این حرف‌ها گذشته فعلاً باید به این فکر کنیم که ۲ اسفند با شکوه برگزار شود به هر حال جای گله‌های وجود دارد که ان‌شاءالله بعد از انتخابات به صورت جدی باید به آن پرداخته شود از همان اوایل به آن پرداخته شود شاید به راهکارهایی برسیم.

معاون اول رییس جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره نامه یکی از فعالان محیط زیستی در مورد اتفاقات غیراخلاقی و اسلامی در جریان بازجویی‌ها گفت: من این نامه را ندیدم، امروز هم در دولت که معمولاً خبرهای مهمی اگر اعضای دولت داشته باشند منتقل می‌کنند درباره این موضوع هیچ خبری گفته نشده است؛ اما روز یکشنبه حتماً در دولت مطرح می‌کنیم و اگر لازم باشند افرادی از دولت را مامور می‌کنیم تا با رییس قوه قضاییه صحبت کنند و اگر مشکلی هست برطرف کند.

منبع:ایرنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی