مازندران/پزشکی

آمادگی مازندران برای مقابله با ویروس کرونا

شناسه خبر: 68326 سرویس: استانها

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران می‌گوید: این دانشگاه تمام تجهیزات و نیروی انسانی برای مقابله با ویروس کرونا در این خطه شمال کشور فراهم کرد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،دکتر سید عباس موسوی رعایت اصول بهداشت فردی را مهمترین راهکار موثر برای پیشگیری از این بیماری از سوی مردم بیان و اضافه کرد: این دانشگاه برای درمان بیماران مشکوک، احتمالی و قطعی مبتلا به کرونا چهار بیمارستان را در مناطق مختلف تجهیز کرد.
وی بیمارستان های تجهیز شده برای مقابله و درمان بیماری ویروسی کرونا را شامل بیمارستان های رازی قائمشهر ، خاتم الانبیا بهشهر، امام خمینی آمل و امام خامنه‌ای عباس آباد اعلام کرده است.
دکتر سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بیماران بستری مشکوک به ویروس کرونا ، بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایشات، وضعیت آنها به مردم اعلام می شود، افزود: هر فردی که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا باشد، تحت نظر قرار می گیرد.
پایین بودن کشندگی ویروس کرونا نسبت به آنفلوانزا (H1N1)
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد : شدت کشندگی ویروس کرونا از آنفلوانزای H1N1 که پاییز امسال این بیماری در سطح استان و کشور کنترل شد، پایین تر است و مردم نگرانی نسبت به این بیماری نداشته باشند.
دکتر موسوی بروز بیماری تنفسی و شبیه سازی آن از سوی برخی افراد به عنوان یکی از علایم ویروس کرونا اظهارداشت : هنوز با مواردی از بیماری ضعیف تر از آنفلوانزای B در کشور مواجهیم و بیشتر بیماران تنفسی از این نوع است.
توصیه به بیماران دیابتی و قلبی

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ویروس کرونا را برای بیماران مزمن دیابتی و قلبی و بیماران عفونی خطرناک توصیه کرد و افزود : مردم اصول بهداشتی مانند شست و شوی مداوم دست ها و استفاده از ماسک را هنگام بیماری رعایت کنند.
موسوی افزود: آمارهایی که برخی در مورد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا اعلام می کنند، صحیح نیست و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران صادقانه هر موردی از کروناویروس را که اثبات شود، به مردم اعلام می کنند.
تشکیل کارگروه مقابله با کرونا
دکتر موسوی از تشکیل کارگروه مقابله با ویروس کرونا خبر داد و افزود: این کارگروه که برای اطلاع رسانی تشکیل شده است، وظیفه دارد اطلاعات دقیق بدهند و در این راستا آموزش‌های مورد نیاز به مردم ارائه می‌شود و با اقدامات بهداشتی، می‌توان با این بیماری مقابله کرد.
وی از تمامی اصحاب رسانه استان خواست تا در مسیر آموزش همگانی برای پیشگیری از شیوع این بیماری تلاش کنند و در این زمینه با دانشگاه علوم پزشکی مازندران همکاری تنگاتنگ داشته باشند.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی