توزیع غذای نذری در اماکن مذهبی مازندران ممنوع شد

شناسه خبر: 68332 سرویس: استانها

اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران اعلام کرد که با توجه به شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری کرونا و به منظور حفظ سلامت آحاد جامعه تا اطلاع ثانوی توزیع هرگونه غذای نذری در بقاع امامزادگان و بقاع متبرکه استان ممنوع شده است .


همچنین به تمامی هیأت‌های امنا و مدیران اجرایی بقاع متبرکه استان اعلام شد روزانه در نوبت‌های مختلف سطوحی را که در معرض تماس عمومی قرار دارند، ضدعفونی کنند.

کفشداری‌های بقاع متبرکه هم موظف شدند محل نگهداری کفش‌ها را به صورت مرتب ضدعفونی کرده و یا کیسه‌های نگهداری کفش به زائران ارائه دهند.

روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین تاکید کرده است که دستور مدیرکل این مجموعه ، رعایت نکات بهداشتی در ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های استان که پذیرای ارباب رجوع هستند، الزامی است.


مازندران بیشتر از ۱۴ هزار موقوفه ، یک هزار و۳۶۱ بقعه امامزاده و بیش از هشت هزار اماکن مذهبی شامل مسجد ، تکایا و حسینیه دارد .

پیش از این نیز معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از تعطیلی تمامی فعالیت‌های اداری و علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان تا پایان هفته جاری خبر داد و همچنین اداره کل آموزش و پرورش مازندران مدارس استان را برای امروز و فردا تعطیل اعلام کرد .



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی