مازندران/پزشکی

نظام پزشکی بابل خواستار اعلام وضعیت فوق‌العاده شد

شناسه خبر: 71655 سرویس: استانها

رییس سازمان نظام پزشکی بابل روز شنبه با انتشار نامه‌ای خطاب به فرماندار ، خواستار اعلام فوق‌العاده در این شهرستان شد.


دکتر علی اصغر درزی در این نامه که پس از مرگ رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی بابل و پنج پزشک دیگر شهرستان بر اثر کرونا نوشت ، از فرماندار خواست تا برای برون رفت از وضعیت کرونایی کنونی ، دستکم به مدت چند هفته در این شهرستان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

وی در این نامه که به سرعت در فضای مجازی نیز منتشر شد، نوشت: از آغاز همه گیر شدن ویروس کرونا، کادر پزشکی بیمارستان ها و مراکز درمانی بابل براساس اصول حرفه ای با تمام توان خدمت کردند ولی متاسفانه شهروندان هشدارها را جدی نگرفته و همچنان برنامه سفر و خرید را دارند که این موضوع بسیار نگران کننده است.

رییس سازمان نظام پزشکی بابل نوشت : جامعه پزشکی بابل تاوان سنگینی برای این سهل انگاری ها می دهد و این روزها شاهد از دست دادن جان تعدادی از همکاران و دلسوزان عرصه پزشکی در بابل است. پتانسیل ظرفیت درمانی شهر بابل تکمیل شده و به علت خستگی کادر درمان امکان ارائه خدمات بیشتر وجود ندارد. خطر عظیم است و بیش از هر زمان دیگری باید قاطعانه جلوی یک فاجعه انسانی گرفته شود.

دکتر درزی خطاب به فرماندار بابل افزود : با اعلام حالت فوق العاده در بابل ، تعطیلی ادارات و اماکن تفریحی و تجاری و فروشگاهها برای چند هفته باید تمدید شود. مبادی ورودی شهر بابل باید مسدود و از ورود مسافران تا وضعیت عادی جلوگیری شود.

این نامه پس از آن نوشته و منتشر می شود که دستکم ۶ نفر از پزشکان و کادر درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل طی چهار هفته گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

دکتر مصطفی صمدی ، دکتر فرید نیرویی ، دکتر ایرج ابراهیم‌نژاد و دکتر صمد بابازاده از پزشکان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل و همچنین آقای ساداتی ، جلالی نیا، و مجید اردشیری از کارمندان این دانشگاه و یک کارمند بازنشسته زن دانشگاه علوم پزشکی بابل به نام سیده راضیه حسینی‌نژاد به عنوان کادر درمانی در حال تلاش برای نجات بیماران کرونایی جان باختند.

علاوه بر این امروز شنبه یکی از چهره های خدوم پزشکی مازندران دکتر سید مظفر ربیعی رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی بابل جانش را در راه خدمت رسانی به بیماران کرونایی از دست داد و در امامزاده ابراهیم بابلسر به خاک سپرده شد.

شهرستان بابل دروازه ورودی بیماری کرونا به مازندران بود و با شناسایی ۲ شهروندی که به قم سفر داشتند و قرنطینه کردن آنها در بیمارستان ، شیپور ورود کرونا به مازندران را به صدا در آوردند.

در جدید ترین گزارش ارائه شده از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل، تاکنون ۱۰ هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا از سوی مراکز درمانی این شهرستان پذیرش شدند.

شهرستان ۵۳۱ هزار نفری بابل از دو پیش تاکنون در وضعیت قرمز قرار گرفت و از مردم خواسته شد برای شکست کرونا از خانه خارج نشوند.

هفت بیمارستان آموزشی درمانی هم اکنون زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل خدمات درمانی مورد نیاز را به بخشی از مردم مازندران ارائه می دهد.

این بیمارستان ها شامل آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر است.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی