مازندران/پزشکی

نماینده وزیر بهداشت: قرنطینه یکی از راههای موثر در کنترل ویروس کروناست

شناسه خبر: 71707 سرویس: استانها

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت و درمان در مازندران و گلستان می‌گوید: قرنطینه یکی از روش‌های موثر در کنترل بیماری و قطع زنجیره انتقال ویروس کروناست.


دکتر محمد مهدی ناصحی گفت: از ابتدای ورود به استان پیگیر قرنطینه در استان های شمالی و حتی در سطح وسیع تر بودم .
وی برنامه دو استان مازندران و گلستان درزمینه مقابله وکنترل بیماری کرونارا خوب ارزیابی کرد و اظهارداشت : درحال حاضر بیماری کرونا در این دو استان به مرحله ثبات رسیده است و تعداد بستری بیماران کاهش یافته وتعدادبهبودی وترخیص از بیمارستان ها افزایش یافته است.
وی اضافه کرد : درصورت رعایت اصول بهداشتی توصیه شده وماندن درخانه کمک زیادی به قطع زنجیره انتقال می شود.
رییس اسبق دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: اقدامات خوبی در بیماریابی و پیگیری بیماران ترخیص شده وافرادی که مواجهه بااین بیماران داشتند توسط تیم پزشکی خانواده و مراکزبهداشتی باهمکاری بسیج دراستان درحال انجام است که نقش مهمی درکنترل بیماری دارد.
دکتر ناصحی افزود: تجهیزات مناسبی دربیمارستانهای استان توزیع شده است.ازجمله دستگاههای تنفس مصنوعی ودستگاههای مولداکسیژن پرفشار که موردنیازبیماران تنفسی میباشدباکمک خیرین محترم و اطاق بازرگانی به تعدادزیادتهیه ودرسراسراستان توزیع شده است.
به گفته وی وسایل حفاظت فردی وماسک همکاران تاحدزیادی دربیمارستانها تامین شد و اعتبار مناسبی ازوزارت بهداشت وسازمان برنامه وبودجه دراین زمینه به استان اختصاص یافته است.

وی از همکاری بیمارستان های خصوصی و تامین نیز در مقابله با ویروس کرونا و ارایه خدمات رسانی به این بیماران نیز قدردانی کرد.
نماینده وزیر بهداشت و درمان در استان های مازندران و گلستان از درمانگران از جمله پزشکان،پرستاران وکادربهداشتی ودرمانی نیز قدردانی و از مردم استان خواست تا با ماندن در خانه و عدم مسافرت از درمانگران قدردانی کنند.
دکتر ناصحی از شهروندان مازنی و گلستانی نیز خواست باارتباط باپزشک خانواده ومراکزبهداشتی درمانی پیگیربیماری خود باشند و از مراجعه به اورژانسهای شلوغ و بیمارستان ها خودداری کنند.

منبع:ایرنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی