مازندران

تنفس کرونایی به طبیعت مازندران/ طبیعت مازندران ۱۳ فروردین از کسی میزبانی نمی‌کند

شناسه خبر: 71721 سرویس: استانها

استاندار مازندران با تاکید بر این که امسال مازندران روز طبیت نخواهد داشت ، گفت : تمامی مجموعه‌های طبیعت‌گردی و پارک‌های جنگلی مازندران تا ۱۵ فروردین تعطیل و ورورد مسافران به آن ممنوع است.


احمد حسین زادگان افزود : پارک های جنگلی و مراکز و مناطقی که همواره محل تجمع مردم در روز طبیعت بود ، امسال پیرو مصوبه شورای ملی مقابله با ویروس کرونا تعطیل است و لازم است شهروندان با رعایت این مصوبه هم به قطع زنجیره انتقال ویروس و سلامتی خود و خانواده اشان کمک کنند و بار دستگاههای متولی را کاهش دهند.

وی با الزامی توصیف کردن رعایت مصوبه ، هشدار داد : با توجه به این که به پیک دوم شیوع ویروس کرونا نزدیک می شویم ، این اقدامات سختگیرانه برای تامین سلامت مردم مازندران است و امیدواریم همه طبق توصیه های صادر شده عمل کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه روز طبیعت را می توان در زمانی دیگری گرامی داشت و جشن گرفت ، گفت: در حال حاضر اولویت برای همه تامین امنیت بهداشتی و سلامت مردم مازندران و دیگر مردم کشور است و انتظار است تمامی شهروندان در هر نقطه ای از مازندران از هیچ تلاشی برای شکستن زنجیره ویروس کرونا فروگذار نکنند.

حسین زادگان به تمامی نهادهای مسئول در باره اجرای درست و کامل مصوبه پیرامون ممنوعیت ورود به طبیعت هشدار داد و افزود : دستگاهها باید در انجام وظایف خود هوشیار بوده باشند و هیچگونه تعللی انجام نشود چون در صورت مشاهده تخلف و نادیده گرفتن مصوبه ملی ، با افراد خاطی طبق مقررات برخورد خواهد شد.

قدردانی از یکپارچگی مردم مازندران

استاندار مازندران با قدردانی از زحمات و خدمات شبانه روزی مردم مازندران از جمله کادر درمانی و نیروهای خدماتی استان ، گفت: استان مازندران به داشتن چنین مردمانی که در مقابل هر تهدیدی یکصدا و یکپارچه ایستاده‌اند افتخار می‌کند.

وی با تاکید بر این که طبیعت مازندران در زمانی دیگر به خوبی از گردشگران و مردم میزبانی می کند، از مردم ومسافران خواست تا در این مدت در خانه های خود مانده و سلامت و امنیت خود و خانوادهایشان را به خطر نیاندازند.

بر اساس اطلاعیه شماره یک کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از امشب تا ۱۵ فروردین اقدامات سختگیرانه و محدودیت های جدید بر فعالیت های عمومی اجرا می شود.

براین اساس این اطلاعیه در دوره اجرای طرح صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است. نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو صورت می‌پذیرد.
همچنین خروج افراد غیرساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع و بلکه تسریع می‌گردد. این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنار گذرها عبور خواهند نمود. همچنین مدارس و دانشگاه ها ، پارک ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، مراکز تفریحی، استخرها و ... که محل تجمع افراد هستند تا پایان طرح تعطیل خواهند بود.

استاندار مازندران از اول هفته جاری با انتخاب بازرسان ویژه در شهرستان های استان ، نظارت بر اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا را تشدید کرد به گونه ای که طی ۴۸ ساعت گذشته این بازرسان در مناطق مختلف استان با حضور میدانی اقدام به پلمب تعدادی از واحدهای صنفی متخلف در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا کردند.

مازندران جزء محدود مناطقی از کشور است که با تصمیمات بموقع استانی و همراهی مردم تاکنون توانسته است سرعت شیوع ویروس کرونا را کند کرده و وضعیت درمانگاهها و بیمارستان ها را به وضعیت ثبات برساند در حالی که در بسیاری از استان های کشور این ویروس همچنان در حال اوج گیری است که نگرانی هایی را در سطح ملی ایجاد کرده است.

بر اساس آمارهای رسمی تاکنون حدود ۲ هزار نفر به صورت قطعی به بیماری کرونا در مازندران مبتلا شدند. این بیماری همچنین دهها قربانی بر جای گذاشت .

منبع:ایرنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی