مازندران

تردد بین شهری کارکنان در مازندران فقط با حکم ماموریت

شناسه خبر: 71741 سرویس: استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت که از فردا یکشنبه نهم فروردین تردد بین شهری کارکنان دولت و دیگر شاغلان دستگاه‌ها و سازمان ها و نهادها در استان تنها با در دست داشتن حکم ماموریت امکان‌پذیر است و افرادی که چنین حکمی نداشته باشند نمی توانند با خودروی شخصی تردد کنند.


سرهنگ مهدی باقری با اشاره به اجرای طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی از بامداد جمعه در سراسر کشور از جمله مازندران ، افزود : امروز شنبه به خاطر این که نخستین روز غیر تعطیل اعمال مصوبه فاصله گذاری اجتماعی بوده پلیس جلوی تردد بین شهری کارکنان دولت را نگرفته ولی از فردا دیگر بهانه ای برای در اختیار نداشتن حکم ماموریت وجود ندارد و ستاد مقابله با کرونای استان هم در مصوبه ای از تمامی دستگاهها خواسته بود تا در صورت نیاز داشتن به کارکنانشان برای انجام وظیفه حضوری ، حکم ماموریت برایشان صادر کند.

وی توضیح داد : صبح امروز شنبه ما در مبادی ورودی شهرهای مختلف استان شاهد ترافیک سنگین بودیم به خاطر این که کارکنانی که محل زندگی و کارشان در شهرهای مختلف است ، عازم محل کارشان شدند و همزمان همکاران ما باید در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ، خودروهای غیربومیان را هم شناسایی می کردند ولی امیدواریم که از فردا با صدور حکم ماموریت دیگر شاهد این مشکل نباشیم.

سرهنگ باقری بر ضرورت کاهش مسافرت های بین شهری در مازندران به کمترین میزان ممکن تاکید کرد و توصیه کرد که دستگاههای مختلف در صورت امکان برای کارکنانشان سرویس ایاب و ذهاب جمعی در نظر بگیرند تا افراد مجبور نشوند با خودروی شخصی تردد کنند.

طرح فاصله گذاری اجتماعی مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا است که از بامداد جمعه در سراسر کشور از جمله مازندران به اجرا گذاشته شد. بر اساس این طرح ورود خودرو و افراد غیربومی به شهرها ممنوع است و ملاک تشخیص بومی بودن هر شهر نیز شماره کارت ملی افراد ، پلاک خودرو و یا بیمه نامه خودرو است.

مازندران دارای حدود ۶۰ نقطه شهری در قالب ۲۲ شهرستان است و بیش از ۵۵ درصد از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان هم در نقاط شهری زندگی می کنند. نزدیک شهرهای مازندران به یکدیگر سبب شده است تا تردد بین شهری از جمله برای شاغلان بیشتر از سایر نقاط کشور باشد و به همین دلیل نیز تردد خودروی شخصی در مسیر شهرهای استان بیشتر از میانگین کشوری است.


جریمه ۵۰۰ هزار تومانی ۷۰ راننده متخلف

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران همچنین گفت که از زمان شروع طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکنون رانندگان ۷۰ دستگاه خودروی غیربومی به خاطر عدم توجه به محدودیت‌های مصوب ۵۰۰ هزار تومان جریمه شدند.

سرهنگ قدمی افزود : تمامی رانندگان خودروهای جریمه شده غیرمازندرانی و خودرویشان هم فاقد پلاک بومی بود و به رغم هشدارها به عنوان مسافر وارد استان شدند که در اعمال قانون برای آنها ، تعدادی از خودروها نیز طبق مصوبه ملی توقیف شده اند که به مدت یک ماه با هزینه مالکان خودرو در پارکینگ ها نگهداری می شوند.

منبع:ایرنا



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی