مازندران

استاندار مازندران: برنامه‌های مقابله با کرونا باید همچنان ادامه یابد

شناسه خبر: 71845 سرویس: استانها

استاندارمازندران می‌گوید: اقدام‌های خوبی در سطوح ملی و استانی برای مقابله با شیوع کرونا صورت گرفت که به معنای مهار و کنترل بیماری نیست و برنامه‌های مقابله با کرونا باید ادامه یابد.


به گزارش روابط عمومی استانداری، احمد حسین زادگان عصر روز شنبه درجلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود : طرح ها وبرنامه های مقابله ای با ویروس و همکاری های دستگاه های مسئول و مردم تا رفع ویروس منحوس کرونا باید تداوم یابد.
وی اضافه کرد : دولت در سطوح ملی، پیش بینی های لازم را برای بخش های اقتصادی برای حمایت از آسیب دیدگان بخش اقتصادی در برنامه های کوتاه و بلند مدت تدوین کرد و ستاد استانی نیز طرح های خود را برای پشتیبانی از واحدهای صنفی آسیب دیده و سایر لایه های خسارت دیده ناشی از ویروس کرونا در دوره مقابله با این ویروس انجام می دهد.
انتقاد از اجرا نشدن دقیق برخی مصوبات مقابله با کرونا
رییس ستاد مقابله با کرونا استان مازندران می گوید : با وجود تاکیدات صورت گرفته و نظارت دستگاه های مسوول؛ برای نظارت بیشتر و رعایت فیزیکی مردم و اصناف ، موازین ابلاغی در برخی مشاغلی که مردم با آن ها سروکار دارند رعایت نمی شود.
حسین زادگان اظهارداشت : گشت مراقبت های اجتماعی ویژه ای برای نظارت بیشتر و اجرایی شدن تمام و کمال مصوبات کارگروه مقابله با کرونا استان در شهرستان ها با محوریت فرمانداران و بخشداران پیش بینی شد.
به گفته وی مردم نیز می توانند از طریق سامانه ۱۱۱ ارتباط مردمی در قالب نظارت مردمی گزارش های خود را در این زمینه ارایه دهند.
ابراز رضایت از برنامه مقابله ای در روستاها

استاندارمازندران وضعیت روستاها در مقابله با ویروس کرونا را مطلوب اعلام کرد و اظهارداشت : جهاد کشاورزی آگاهی رسانی لازم را انجام داده و شیوه نامه های لازم برای اطلاع رسانی به کشاورزان برای رعایت موازین تدوین شده است.
حسین زادگان با اشاره به این که تسهیلاتی برای ۱۵۰ نفر از کشاورزانی که درخواست کشت مکانیزه دارند در نظر گرفته شده است و بانک کشاورزی آمادگی لازم برای اعطای آن را دارد، گفت: باید مدیریت کنیم از ظرفیت دستگاه های موجود با محوریت بخشداران، مردم، شوراها، دهیاران و شرکت های تعاونی روستایی امسال سطح کشت مکانیزه را افزایش دهیم.
وی با بیان این که خوشبختانه روستاها؛ پیام ما را خوب دریافت کردند، افزود: از روستاییان و کشاورزان مجددا تقاضا داریم که در فصل کشاورزی با رعایت فاصله اجتماعی، این شرایط را حفظ نمایند.
مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به این که میانگین بالای ۸۰ درصد جمعیت استان در طرح غربالگری شرکت کردند، از تمام شهروندان استان خواست تا با ورود به سامانه خودارزیابی و پاسخگویی به تماش ۴۰۲۰ در طرح غربالگری شرکت کنند تا تمام جمعیت استانی غربالگری شوند.
براساس آخرین آمار هم اکنون یک هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان مازندران تحت درمان قرار دارند و با گذشت حدود دو هفته روند شیوع این ویروس در سطح استان به صورت نزولی است.



مهمترین عناوین
مهمترین عناوین سیاسی